גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"הצרכן של היום לא רוצה לצאת פראייר בעיני עצמו"

תרי ישכיל, מנהלת מערך הפרסום והשיווק בבית ההשקעות פסגות, מנמקת את ההחלטה לצאת למהלך מיתוג מחדש ("האסטרטגיה התרחבה"), ומסבירה למה בחרה להתמקד דווקא ביתרון הגודל ("אי-אפשר לבנות טקטיקה עסקית על מחיר")

היה צפוף לפני כשבועיים, ברחבה הגדולה שלפני בית פסגות ברחוב אחד העם 14 בתל-אביב. 800 עובדי פסגות התכנסו לרגל השקת המיתוג מחדש של בית ההשקעות הגדול בישראל, תחת הקונספט: "יתרון הגודל עובד בשבילך". וכשמדובר בפסגות, "גדול" היא אכן מילת המפתח.

פסגות, שבבעלות קרן אייפקס, הוא בית ההשקעות הגדול ביותר המנהל 146 מיליארד שקל. פי 2.5 מהמתחרה במקום השני, אקסלנס, שמנהל 60 מיליארד שקל. גם בהשוואה לבנקים ממוקם פסגות בצמרת, עם היקף נכסים גדול יותר מהבינלאומי וכמות לקוחות כמעט כמו של בנק לאומי.

"הצורך למתג את פסגות מחדש נובע מבניית אסטרטגיה עסקית חדשה", מסביר המנכ"ל, רונן טוב, ומתכוון לכך שפסגות, שזוהה עד היום עם ניהול כסף לטווח קצר (STS), בעיקר קרנות נאמנות, רוצה להפוך גם לשחקן חשוב בתחום החיסכון הפנסיוני ארוך-הטווח (LTS) - פנסיה, גמל וביטוח. מיתוג מחדש הוא חלק מהשינוי.

בראיון ראשון ובלעדי ל"גלובס", חושפת תרי ישכיל, מנהלת מערך שיווק ופרסום של פסגות, מה עומד מאחורי המיתוג מחדש. "אפשר למקם את בתי ההשקעות בין שני צירים", היא מסבירה ושולפת מפת מיצוב תחרותי של התעשייה הפיננסית. "ציר אחד במפה הוא למי אתה פונה, כלומר יועץ ההשקעות או לקוח הקצה, והציר השני הוא מה המיצוב שלך: ציר שנע בין ביטחון למקצועיות. לפסגות מלכתחילה היה מיצוב של מקצוענים, ופעלנו כמעט רק מול היועצים עם המוטו 'לדעת לנצח', בשילוב אלמנט ויזואלי של חיצים. כשהאסטרטגיה העסקית של פסגות התרחבה ל-LTS, נוצר הצורך לעשות שינוי".

- פסגות הצליחה בשנים האחרונות. למה לשנות?

"בדקנו וראינו שבמישור האסוציאטיבי, מבחינת הלקוח STS ו-LTS הם שני עולמות נפרדים. בחיסכון לטווח קצר הלקוח חושב על התשואות, כלומר על הסיכון, בעוד שבחיסכון הפנסיוני הוא מחפש ביטחון, לדעת שהוא יכול לישון בשקט. לכן, הצורך של גוף הפועל בשני העולמות הוא למיתוג של ביטחון ויציבות. הצרכן הסופי רוצה להרגיש בטוח שפסגות יהיו פה גם מחר".

- איך המותג "פסגות" נתפס עד כה בעיני הצרכנים?

"בדקנו את רמת ההיכרות עם המותג, וראינו שלפסגות נכסיות מותג חזקה בקרב היועצים, אבל חלשה אצל הצרכן הסופי. בכל הקשור למודעות בקרב היועצים פסגות מובילה, ו-83% מהם מכירים את המותג, כשבמקומות השני והשלישי אקסלנס עם 47% ומיטב עם 36%. אבל בכל מה שקשור לצרכן הסופי, לפסגות היכרות אצל 10% בלבד, בעוד שלגופים כמו מגדל (34%), כלל (27%) והראל (24%) יש תוצאות הרבה יותר טובות. אפשר להגיד בבירור שפסגות לא נמצאת בראש של הצרכנים".

- מהן המסקנות?

"זה הביא אותנו למיצוב החדש 'היתרון לגודל עובד בשבילך'. הצרכן של היום השתנה, המחאה החברתית הפכה אותו להיות מודע יותר. הוא עדיין לא מבין את הצד המקצועי, אבל לא רוצה לצאת פראייר בעיני עצמו. כבר אי-אפשר להגיד לו 'אני גדול ואני מקצועי', אלא צריך להסביר מה זה נותן לו כצרכן, איך הגודל שלי עובד בשבילו".

לשמור על האמת המוצרית

בקופות הגמל פסגות הוא הגוף הגדול ביותר בתעשייה ומנהל 48 מיליארד שקל. בקרנות נאמנות הוא הגוף המוביל ומנהל 26 מיליארד שקל. בתעודות סל הוא הגוף הרביעי עם 8 מיליארד שקל, והיקף התיקים המנוהלים אצלו הוא יותר מ-56 מיליארד שקל.

- "היתרון לגודל עובד בשבילך" זו סיסמה נהדרת, אבל איך זה עובד בשבילי? מה נותן לי כצרכן, שפסגות הוא גוף גדול?

"הגודל נותן לך יציבות וביטחון שנהיה פה גם מחר. לא משנה באיזה עולם מדובר, חיסכון קצר-טווח או חיסכון פנסיוני ארוך-טווח, הלקוח רוצה לדעת שהוא יכול לישון בשקט ושהגוף יציב. זו אגב, הסיבה לכך שבתפיסת הצרכן הבנקים כל-כך בטוחים. הגודל עובד בעוד דרכים. כשאתה גדול אתה יכול לתת שירות יותר טוב ללקוח, להגדיל את מגוון המוצרים, להשקיע במחקר, במקצועיות ובמנהלי השקעות".

- אתם בונים מותג על בסיס היותו הכי גדול. מה יקרה אם פסגות תהפוך למספר 2?

"גם אם פסגות לא יהיה הגוף הכי גדול - וזה כמובן לא יקרה - עדיין היתרון לגודל תופס. 'הגודל עובד בשבילך' נכון לגוף גדול, לא רק לגוף הכי גדול. זו האמת המוצרית. אם אין במוצר אמת שאפשר להגיד ללקוח, אל תצא עם זה. אם המוצר לא טעים, לא תוכל למכור אותו כטעים".

* עניין אחד חסר פה - המחיר. המחאה שמה דגש על מחיר ואצלכם עניין המחיר לא עולה.

"אי-אפשר לבנות טקטיקה עסקית על מחיר, כי יש פרמטרים נוספים. צרכן נבון מסתכל על המחיר - אבל גם על מה שהוא מקבל בתמורה. הצרכן רוצה לדעת מה הוא מקבל, והמחיר הוא רק חלק מזה".

משרד פרסום חדש - שפה חדשה

בפסגות הוחלט גם על שינוי השפה התקשורתית. עבודה שבוצעה בשיתוף עם משרד הפרסום של פסגות מזה כשנה, גליקמן-נטלר-סמסונוב. "אפשר לראות את השינוי במודעות", אומרת ישכיל ומפנה את תשומת-לבנו לכך שכל הוויז'ואלים במודעה מורכבים מלוגו המשולש של פסגות.

"זה לוגו חזק שמייצג אותנו ולכן לא מצאנו לנכון להחליף אותו", היא מסבירה.

השינוי כולל גם הוספת מעין שורת 'טאבים', הכוללת את קו המוצרים של פסגות, בתחתית העמוד. בכל פרסום (מודעות, דפי המוצר וכו') הלשונית הרלוונטית מודגשת בכחול. "אני רוצה להגיע למצב שמי שמסתכל על המודעה ידע לזהות מהי הקטגוריה לפי הטאבים", מציינת ישכיל.

- המדיה מלאה ברעש תקשורתי של כל בתי השקעות. איך מצליחים ליצור בידול?

"המודעות היום לא מבודלות, כי זה שוק שהבידול בו כמעט לא קיים. כל בתי ההשקעות מדברים על מקצועיות, והמודעות שלהם רועשות, עמוסות ומלאות בפרטים. אנחנו עושים אחרת. אנחנו נראים אחרת, המודעה לבנה, מסר באמצע, לוגו למטה ומוצרים בצד. השימוש בלוגו מייצר את הזיהוי, ויתרון הגודל מנקה ומשאיר אותך בפסגה".

- אין זה סוד שתקציבי השיווק והפרסום הצטמצמו השנה. מה המשמעות מבחינתך?

"כמו בכל השוק גם התקציב של פסגות הצטמצם, בערך ב-30%, אבל במקביל גם הניתוב השתנה. השיווק מתחת לקו (דיוור ישיר, קידום מכירות, פרסום בנקודות המכירה וכדומה) הפך למשמעותי. היום רוב התקציב נמצא שם: כנסים, מפגשים, דפי מוצר, קשר עם ערוצי ההפצה. לכן יש פחות למדיה, פחות מודעות. תמיד נהיה בעיתונות הכלכלית, ועכשיו גם נצא קצת לעיתונות הארצית, למשל מודעות תדמית ב'ידיעות אחרונות'".

- מה עם הניו-מדיה?

"אנחנו בניו-מדיה, אבל לא כמו שהייתי רוצה. כרגע אנחנו עושים תהליך חשיבה. ברור לי שפסגות חייבת להיות באונליין, שהוא ערוץ מדיה מרכזי. האונליין גם מאפשר לנו לתת לצרכן כלים שמייצרים עבורו ערך ועוזרים לו להבין את השוק. למשל, השקנו מחשבון שמאפשר ללקוח לחשב כמה כדאי לו להפקיד בסוף השנה לגמל, פנסיה או קרן השתלמות כדי למקסם הטבות מס".

"הקשר לאייפקס לא פגע בשום פרמטר"

בקיץ אשתקד, קצת אחרי פרוץ מחאת הקוטג', החליטה זהבית כהן, יו"רית פסגות ותנובה דאז, כי מקומה של תרי ישכיל הוא בפסגות, ומאוגוסט אשתקד היא בתפקיד.

- אייפקס, הבעלים של פסגות ותנובה, אינה פופולרית בימים אלה. אייפקס וזהבית כהן בראשה הפכה לאחד הגופים השנואים בישראל עם תדמית של גוף עושק ורודף-בצע. איך השפיעה הבעלות של אייפקס על המיצוב של פסגות?

ישכיל: "זה נשמע מדהים, אבל על-פי כל הסקרים שערכנו פסגות ממוצבת וממותגת גבוה, כאשר הקשר לאייפקס לא פגע בשום פרמטר".

- אולי הלקוח לא מודע לכך שאייפקס היא הבעלים?

"יתכן שהלקוח לא יודע שפסגות בבעלות אייפקס, וייתכן שהוא יודע אבל זה לא משנה לו. הנושא הזה לא נבחן".

- גם לפסגות עצמה הייתה שנה קשה. המנכ"ל הקודם רועי ורמוס נאלץ לעזוב, דמי הניהול עלו, זהבית כהן התפטרה, שמועות צצו על רצונה להחליף את המנכ"ל הנוכחי. כל זה לא השפיע על המותג?

"המותג ספג לא מעט זעזועים, אבל זה לא בא לידי ביטוי בשום דרך - לא בראיונות עומק ולא בקבוצות מיקוד. להיפך, למותג 'פסגות' יש כוח עצום, ויש לנו קשר חזק עם היועצים והסוכנים שאיתם העבודה השיווקית המשמעותית. האתגר שלי הוא לקחת קדימה את המוצר הקיים מבלי לפגוע בו. זאת לא התחלה מחדש, אלא עוד חלק באבולוציה של פסגות".

נכסי פסגות

מבנה הבעלות

היקף הפרסום

מודעות עם שפם
מודעות עם השפה התקשורתית החדשה של פסגות

עוד כתבות

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger,

מכירות האייפונים צנחו, אז למה המשקיעים מרוצים?

הבייבאק הוא הבעת אמון של אפל בעצמה ● למרות ההכנסות הנמוכות, החברה עקפה את צפי האנליסטים, ולמשקיעים יש לא מעט סיבות להיות מרוצים ● ומה צפוי בבינה המלאכותית ● 5 הערות על דוחות אפל

עפרי ביבס, אחותו של החטוף ירדן ביבס, בהפגנה למען שחרור החטופים בהאג, בשבוע שעבר / צילום: ap, Martin Meissner

גנץ ל"גורם המדיני": לא להיכנס להיסטריה משיקולים פוליטיים

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

טייקונית הורשעה על שהפכה בנק לכספומט אישי שלה, ונידונה למוות

בעלת אימפריית הנדל"ן הווייטנאמית טרונג מיי לאן הואשמה בהונאה בהיקף של 12 מיליארד דולר, שכוללת שוחד והשתלטות לא חוקית על בנק ● המקרה הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין ממשלתי נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

התובע שנפגש עם משפחות בעוטף וכעת חוששים שיוציא צווים נגד ממשלת ישראל

מומחים מספרים לגלובס על התובע הראשי, כרים חאן, שבידיו הכוח להוציא צווי מעצר בינלאומיים לבכירים ישראלים ● הם מתארים משפטן מוערך שמבין את הזירה הפוליטית, וברגע שהוא מקבל החלטה - קשה להניא אותו ● עם זאת, הם בטוחים: אף אחד לא ייעצר כרגע