ירון זליכה יעמוד בראש ועדה לבחינת מבנה הכדורגל

שרת הספורט לימור לבנת מינתה ועדה ציבורית בראשות החשב הכללי לשעבר של האוצר; תבדוק בין היתר את השקיפות התקציבית בהתאחדות לכדורגל

שרת הספורט לימור לבנת הודיעה היום (ה') על הקמת ועדה ציבורית, בראשות פרופסור ירון זליכה, לבדיקת המבנה הניהולי של הכדורגל הישראלי.

הוועדה תבדוק, בין היתר, את הנושאים הבאים: שקיפות תקציבית-ניהולית במוסדות ההתאחדות ומועדוני הכדורגל בישראל; מנגנוני הבקרה על רכישת קבוצות וזכויות בקבוצות על-ידי בעלים פרטיים; מערך מוסדות השיפוט בהתאחדות לכדורגל והבטחת עצמאות ואי תלות מוסדות השיפוט; מבנה ההתאחדות לכדורגל ומוסדותיה, לרבות ניגודי עניינים בקרב בעלי תפקידים; בחינת יעדי ההתאחדות לכדורגל ותפקידיה.

הוועדה תגיש את המלצותיה עד ה-30.9.2012 לשרת הספורט, ולטוטו-ווינר. כזכור, הודיע הטוטו-ווינר כי יבטל את הסכם השיווק שלו מול ההתאחדות לכדורגל, בשווי 80 מיליון שקל בשנה, במידה ולא יתבצעו שינויים רדיקליים בענף.

יו"ר הוועדה, פרופסור ירון זליכה, הוא דיקן הפקולטה למנהל עסקים בקרייה האקדמית קריית אונו, ושימש בעבר כחשב הכללי במשרד האוצר. יתר חברי הוועדה יהיו המאמנים זאב זלצר ויצחק שום; כדורגלן העבר אלי דריקס; עו"ד טלי ירון אלדר - לשעבר נציבת מס הכנסה ומיסוי מקרקעין; עו"ד רות דוד - פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר; עו"ד נדב עשהאל - לשעבר עוזר מבקר המדינה, ופרקליט במחוז ת"א במחלקת מיסוי וכלכלה; עו"ד דנה פוגץ' - יו"ר ומנכ"ל משותף של נוגה - מרכז לזכויות נפגעי פשיעה, שעמדה בראש ועדת עדכון התקנון של ההתאחדות לכדורגל בישראל, ושימשה חברת מזכירות (נציגת ציבור) וחברת הנהלה בהתאחדות.

חברי ועדה נוספים: רו"ח אבישי עובדיה - מומחה לניתוח דוחות חשבונאיים וייעוץ פיננסי ומרצה באקדמיה; עו"ד ורו"ח אורי שמש - מנהל מקצועי של משרד עו"ד וחברת השקעות פרטית.

שרת הספורט, לימור לבנת, אמרה: "הכדורגל הישראלי זקוק לבחינה יסודית עמוקה ומקיפה. רק שינוי אמיתי יוכל להבטיח את הצלחתו העתידית. על כן, החלטתי להקים ועדה ציבורית שתבחן את כל ההיבטים של ניהול הכדורגל בישראל ואת האופן שבו ההתאחדות לכדורגל מתנהלת ומנהלת את הענף. החלטתי על הרכב וועדה מגוון ורחב, שיש בו אנשי כלכלה בכירים, משפטנים, אנשי ניהול ומומחים מתחום הכדורגל".

בוועדה יישבו כמשקיפים ד"ר אורי שפר, ראש מינהל הספורט במשרד התרבות והספורט, וצחי פישביין, יו"ר הטוטו-ווינר.

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "ההתאחדות לכדורגל, שהיא כידוע גוף עצמאי, ולא זרוע של שום משרד ממשלתי-פוליטי, תשמח לבחון כל הצעה או המלצה שתובא בפניה מכל גורם שירצה לעשות זאת".