דלק נדל"ן ומחזיקי אג"ח ה' חתמו על הסדר חוב שימנע פירוק

כמו כן, קיבלו מחזיקי האג"ח התחייבות להגדלה של הבטחונות והערבויות של יצחק תשובה, כמו גם הבטחה שאם החברה תפורק הם יפוצו ב-600-700 מיליון ש' ■ המשוכות הבאות, בדרך להסדר כולל: מחזיקי האג"ח של סדרות כ"ה ו-ד'

לאחר מרתון שיחות שנמשך כמעט שבוע, מרבית נציגות סדרת אג"ח ה' (הסדרה הגדולה ביותר) חתמה היום (שישי) אחר הצהריים על הסדר חוב חדש בדלק נדל"ן, המבוסס על המתווה מחודש ינואר.

ל"גלובס" נודע כי הריבית על האג"ח החדשה תהיה 2% בלבד, אך מנגד בעל השליטה בחברה, יצחק תשובה, הסכים להגדיל את הבטחונות והערבויות. ההסכם יוגש לאישור במוצ"ש.

תרומה משמעותית נוספת של תשובה באמצעות חברות פרטיות שבשליטתו היא שלאחר החתימה על הסדר החוב, אם החברה תפורק בכל זאת, מחזיקי האג"ח יפוצו ב-600-700 מיליון שקל.

החברה צפויה לבקש מבית המשפט המחוזי בתל אביב לדחות את הפירוק במטרה לנסות לשכנע את יתרת מחזיקי האג"ח ולכנס אסיפת נושים אחת לכולם במטרה לאשר את המתווה החדש של הסדר החוב.

נציגות אג"ח ה' של דלק נדל"ן ניהלה אתמול והיום מו"מ קדחתני עם הנהלת החברה ונציגי בעל השליטה במטרה להגיע להסדר חוב. הצדדים נפגשו במשרדי הנהלת חברת הנדל"ן, ברמת-גן. את המו"מ ניהלו מצד החברה ובעל השליטה ערן מיטל ועידן וולס.

בתחילת החודש קבע ביהמ"ש שאם מחזיקי האג"ח והנהלת החברה ובעל השליטה לא יגיעו להסדר חוב עד ל-13 במאי (יום א'), דלק נדל"ן תפורק.‏ המו"מ עם מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן, בניהולו של ערן מיטל, להם חייבת החברה 2.15 מיליארד שקל, התחיל ביולי 2011 וידע מאז עליות ומורדות.

בתחילת השנה חתמו הצדדים על מתווה להסדר חוב, אך לאחר מכן העבירו שורה של דרישות חדשות והמו"מ התפוצץ. בחודש שעבר הגישה סדרה כ"ה בקשה לפירוק החברה ובעקבות זאת נושים מובטחים שונים הגישו בקשות לפירוק החברה.‏‏ לפיכך, הצדדים היו במירוץ נגד הזמן. החשש היה שבמקרה של פירוק מחזיקי האג"ח יאבדו את מרבית השקעתם, ולתשובה תהיה בעיה בגיוס חובות לחברות אחרות שבשליטתו, ציבוריות ופרטיות.

מחזיקי אג"ח ד' (חוב של 150 מיליון שקל) יוצגו במו"מ ע"י עו"ד גדעון קירש. מחזיקי אג"ח ה' (חוב של 1.4 מיליארד שקל) יוצגו ע"י עוה"ד אלון בנימיני ורענן קליר. מחזיקי אג"ח כ"ה (חוב של 580 מיליון שקל) יוצגו ע"י עוה"ד גיא גיסין וזאב שרף. בין הנציגויות היו חילוקי דעות רבים ובמיוחד בין סדרה כ"ה ליתר הסדרות שאף בחנו מהלך משפטי נגדה. ‏

הצעת הסדר החוב המקורית מחודש ינואר כללה הזרמה של כחצי מיליארד שקל על ידי בעל השליטה ב-10 השנים הבאות, וכן העמדת בטחונות על ידו של כ-400 מיליון שקל. תרומה נוספת של תשובה היא ויתור על חובות וערבויות בגובה של כ-120 מיליון שקל ותשלום מיידי במזומן של כ-40 מיליון שקל למחזיקי האג"ח (בהמשך הסכים להעלות סכום זה).

במסגרת ההסדר יימחקו האג"ח הקיימות, ובמקומן יונפקו שתי סדרות אג"ח חדשות בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל.

בנוסף, יקבלו מחזיקי האג"ח 46% ממניות דלק נדל"ן.‏ דלק נדל"ן סיימה את 2011 בהפסד ענק של 1.2 מיליארד שקל, שהגדיל את ההפסד שצברה החברה בארבע השנים האחרונות ל-4.4 מיליארד שקל. רוב ההפסד אשתקד נבע מירידת ערך נדל"ן בהיקף של 1.7 מיליארד שקל, שמתוכם 770 מיליון שקל מיוחסים לפורטפוליו החניונים של החברה בבריטניה. ההפסדים העמיקו את הגירעון בהון העצמי ל-3 מיליארד שקל. הערת "עסק חי" צורפה לדוחות הכספיים, מחשש לחדלות פירעון.