דוראד תמכור לאסם חשמל בתעריף מוזל ל-12 שנים

מדוראד נמסר כי החברה נמצאת בתהליכים מתקדמים של משא ומתן למכירת יתרת החשמל שתייצר עם מספר חברות במשק ■ החברה מבקשת תמריץ בסך 350 מיליון שקלים בתמורה להקדמת הפעלתה ל-2013

דוראד אנרגיה, מקימת תחנת הכח הפרטית הגדולה בישראל חתמה עם אסם על הסכם למכירת חשמל של עד 20 מגה-ואט בתעריף מוזל לתקופה של 12 שנים.

מדוראד נמסר כי החברה נמצאת בתהליכים מתקדמים של משא ומתן למכירת יתרת החשמל שתייצר עם מספר חברות במשק. על לקוחותיה של דוראד נמנים משרד הביטחון, מקורות, כתר פלסטיק ועוד, עימם כבר התקשרה דוראד בהסכמים למכירת חשמל. מדובר במצטבר, בהסכמים למכירת יותר ממחצית ההספק המותקן של התחנה.

דוראד צפויה להתחיל לפעול לקראת הרבעון האחרון של שנת 2013, וייתכן והפעלתה אף תוקדם באופן חלקי לקיץ. כפי שנחשף ב"גלובס", החברה מבקשת תמריץ בסך 350 מיליון שקלים בתמורה להקדמת הפעלתה ל-2013. דוראד תרכוש את הגז הטבעי מ"תמר": החברה נמצאת במשא ומתן מתקדם עם תמר לרכישת גז טבעי.

מנכ"ל דוראד, אלי אסולין, מסר כי הוא רואה חשיבות רבה בהסכם עם אסם, אשר מצטרפת לרשימה מכובדת של לקוחות דוראד, שיהנו מחשמל מוזל באמינות גבוהה למשך שנים רבות, והדגיש: "אנו מחוייבים ללקוחותינו ונעמוד בלוח הזמנים של הקמת התחנה. דוראד תגדיל את ייצור החשמל במדינה ב-7% שיאפשרו לאזרחי מדינת ישראל את הרזרבות הנדרשות לעמידה בעומסי שיא הצפויים בשנים הקרובות". דוראד, נמצאת בבעלות משותפת של חברת קצא"א, (37.5%), זורלו (25%), אדלקום מקבוצת אדלטק (18.75%), ודורי תשתיות אנרגיה שבשליטת גזית גלוב ואלומיי קפיטל (18.75%).

אתמול חתמה אדלטק על הסכם רכישת חשמל עם חברת החשמל, בחסות שר התשתיות והמים, עוזי לנדאו. קבוצת אדלטק כוללת שתי חברות המקימות תחנות קו-גנרציה, שעתידות לייצר חשמל למכירה וקיטור ושירותי תעשייה אחרים לשימוש במפעלים. חברת רמת נגב מקימה את תחנת הכח במתחם מפעל מכתשים שברמת חובב, בהספק של כ- 110 מגה-וואט, חברת אשדוד אנרגיה המקימה את תחנת הכוח במפעל אגן כימיקלים בהספק של כ- 55 מגה-ואט.

תקופת ההסכם היא למשך כל תקופת הרישיון של החברות ומאפשרת לחברות למכור עודפי אנרגיה לצרכני קצה ולחברת החשמל החל ממועד ההפעלה המסחרית המתוכנן למחצית 2014.

הסכם זה, מצטרף לדיווחים קודמים שהעבירו החברות לאחרונה בדבר חתימת ההסכמים של החברות עם שותפות תמר בקשר לאספקת גז טבעי ולהסכם הולכת הגז הטבעי עם נתג"ז.