רייטינג האינטרנט: וואלה מגדיל פער מ-ynet; "גלובס" מוביל בגלישה היומית באתרי הכלכלה - "כלכליסט" מסרב להימדד

גמיוז: בזירה הכלכלית, אתר "גלובס" ממשיך להוביל עם ממוצע הגולשים היומי ■ "עכבר העיר" נכנס לעשירייה הראשונה ■ אתר רשת יצטרף במאי לתוצאות המדידה

אתר ynet רושם ירידה של כ-6% בנתוני הגלישה, והפער בינו לבין וואלה גדל ל-11.6% - כך עולה מנתוני הוועדה למדרוג האינטרנט לחודש אפריל.

אתר ynet, הניצב במקום השני ברשימת האתרים הישראלים הפופולריים ביותר, סיים את החודש שעבר עם 2.19 מיליון גולשים בפועל - לעומת וואלה, שרשם ירידה קלה וסיים את החודש עם 2.44 מיליון גולשים בפועל. אתר ynet גם רשם ירידה בשיעור דומה בזמן השהייה הממוצע לגולש ובממוצע הגולשים היומי.

נתון בולט במיוחד מספק אתר "עכבר העיר", שנכנס לעשירייה הראשונה של האתרים המובילים לפי מספר גולשים חודשי, עם עלייה של 15% ו-655 אלף גולשים חודשיים. האתר רשם גם עלייה של כ-13% בממוצע הגולשים היומי, אך הכמות עדיין נמוכה ועומדת על 52 אלף גולשים בלבד, מה שמציב אותו במקום ה-20 לפי דירוג זה ומצביע על בעייתיות ביצירת מאגר גולשים קבוע שנכנסים לאתר מדי יום לעומת גולשים מזדמנים. נתון מעודד נוסף לאתר הוא עלייה ניכרת של כ-26% בממוצע הדפים הנצפים ביום.

שינויים נוספים שעולים בקרב האתרים הישראליים הבולטים ניתן לראות אצל אתר דפי זהב, שרשם עלייה של כ-6% במספר הגולשים החודשי, לאחר שרשם בחודש מארס ירידה של כ-10%. עלייה זו מיוחסת, בין היתר, לקמפיין החוצות הנרחב שמריצה החברה בשבועות האחרונים.

אתר נענע10 רשם עלייה קטנה של כ-2% במספר הגולשים החודשי.

נתונים בולטים נוספים משאר הדירוג מראים כי אתר וואלה שופס רשם ירידה של 19.3% במספר הגולשים החודשי לעומת חודש מארס, לצד ירידה של כ-28% בממוצע הגולשים היומי.

את הירידה הגדולה ביותר רשם אתר החיילים Shavuz מבית קבוצת זאפ, עם צניחה של 23% במספר הגולשים החודשי ו-29.5% בממוצע הגולשים היומי.

באשר לעליות, אתר וואלה מזל טוב נהנה מעונת החתונות ורשם עלייה של 15% במספר הגולשים החודשי ו-18% בממוצע הגולשים היומי. אתר הטכנולוגיה והדיגיטל "חורים ברשת" רשם את העלייה הגדולה ביותר בחודש אפריל עם 22.6% במספר הגולשים החודשי ו-24.5% בממוצע הגולשים היומי.

עלייה ניכרת נוספת רשם אתר ynet tours עם 18% במספר הגולשים החודשי וכ-17% בממוצע הגולשים היומי, ככל הנראה לאור תקופת החגים בחודש שעבר שהביאה ישראלים רבים לחפש יעד לחופשה.

באשר לזירה הכלכלית, אתר "גלובס" ממשיך להוביל עם ממוצע הגולשים היומי, שמצביע כאמור על הגולשים הקבועים שפוקדים את האתר מדי יום, עם 90.7 אלף גולשים מדי יום. זאת, לעומת אתר "דה מרקר" עם 85.5 אלף גולשים מדי יום.

באשר למדידה החודשית, אתר "דה מרקר" רשם 655 אלף גולשים, לעומת אתר "גלובס" שרשם 485 אלף.

"גלובס" עדיין ממשיך להוביל בכ-21% במספר הדפים הנצפים בחודש וכן בזמן השהייה הממוצע לגולש - 4 שעות ו-21 דקות ל"גלובס", לעומת שעה ו-7 דקות ל"דה מרקר".

השוואה על בסיס יומי - גלובס מול דה מרקר
 השוואה על בסיס יומי - גלובס מול דה מרקר

במקביל, הוועדה למדרוג האינטרנט הודיעה על הצטרפותו של אתר זכיינית ערוץ 2 רשת אל מערכת המדידה, כשנתונים ראשונים יתפרסמו רק בחודש הבא. אתר רשת מצטרף למדידה לאחר שבחודש מארס השנה החל לפעול באופן עצמאי, אחרי 3 שנים בהן פעל תחת אתר ynet.

דירוג אתרי האינטרנט בישראל
 דירוג אתרי האינטרנט בישראל