סיבוב שני: רשת המחשבים והדיו D.M.O שוב בקשיים

חלק מהסניפים נסגרו, באחרים התשלום מתקבל במזומן בלבד ■ ב-2009 נרכשה D.M.O ע"י אקסלנט ריטייל תמורת 2 מיליון שקל לאחר שהגיעה להקפאת הליכים

האם רשת המחשבים והדיו אקסלנט D.M.O לקראת סגירה? ל"גלובס" נודע כי חלק מסניפי הרשת נסגרו, באחרים יש רק סחורה מועטה במדפים, והטלפונים בסניפים השונים מנותקים, לרבות מספר הטלפון של שירות הלקוחות. לא ניתן להשיג את שירות הלקוחות גם כאשר מתקשרים למוקד הטלפוני של אתר המכירות EXTREMEPC שנמצא בבעלות החברה.

רשת אקסלנט D.M.O כוללת 5 סניפים בפריסה ארצית, ולפי נתוניה היא נמצאת בבעלות ש.ז.א דיגיטל.

זו לא הפעם הראשונה שבה החברה נקלעת לקשיים: ב-2009 נרכשה רשת D.M.O על-ידי חברת אקסלנט ריטייל, חברה-בת של דטה-סייף, תמורת 2 מיליון שקל, לאחר ש-D.M.O הגיעה למצב של הקפאת הליכים. במסגרת הסכם הרכישה התחייבה אקסלנט להפעיל את חנויות הרשת ולהמשיך ולקיים את הסכמי ההתקשרות עם זכייני הרשת.

מספר חודשים לאחר העסקה הגישה דטה-סייף בקשה להקפאת הליכים עקב חובות והפסדים בגובה 120 מיליון שקל. ב-2010 נמכרה D.M.O לאקספרינט הפצה תמורת 2.3 מיליון שקל. לפני מספר חודשים מכרה אקספרינט את החברה.

הניסיונות להשיג תגובה מבעלי הרשת באמצעות ש.ז.א דיגיטל, דטה-סייף או סניפי D.M.O - עלו בתוהו.

צרכן שביקר השבוע בסניף בכפר-סבא אמר ל"גלובס" כי הסניף מדולל מסחורה, וכי זיכוי שיש ברשותו ושאותו ביקש לממש (בשווי 180 שקל) לא כובד בסניף, בטענות שונות כמו "תפנה להנהלה", "תבוא מחר", "אין כרגע סחורה" וכדומה.

אותו לקוח ניסה לצלצל להנהלה, אולם מספרי הטלפון של הנהלת הרשת, לרבות מספרי טלפון של סניפים אחרים המפורסמים באתר החברה, חסומים לשיחות נכנסות. לצרכן אחר שהיה בחנות וביקש לשלם על פריטים בכרטיס אשראי נאמר כי "כרגע מקבלים מזומן בלבד".

גם במועצה לצרכנות התקבלה השבוע תלונה על החברה. בתלונה מספר הצרכן כי רכש לפני זמן מה דיו באתר האינטרנט של החברה, ומשלא קיבל את המוצר ניסה ליצור קשר עם החברה, ללא הצלחה. "אין מענה בטלפון ואי-אפשר להשאיר הודעה כי התא הקולי מלא", אמר. ניסיונות המועצה לתקשר עם בית העסק לא העלו דבר.

מכירת מוצרי הדיו של D.M.O נעשתה גם באמצעות זכיינים בחנויות פרטיות. חלקם עברו לספקית דיו מקיבוץ אפיקים כתחליף.

מוכר בחנות תל-אביבית, ששימשה בעבר כסוכן של D.M.O, אמר כי החברה כבר אינה פעילה, אבל עדיין לא הורידו את השלטים מהחנויות. לדבריו, "הוצאות הפרסום הענקיות הכניסו את החברה לבור שהיא לא יכלה לצאת ממנו".

מוכרת אחרת סיפרה כי ככל הידוע לה, "החברה סגרה חלק מהסניפים, והיא בדרך לסגירה של היתר".