הרשויות בארה"ב בודקות בעיות במסחר במניית פייסבוק

הרשות תבדוק תלונות לפיהן האישורים לביצוע פעולות מסחר במניה התקבלו מבורסת הנאסד"ק באיחור ■ היקף המסחר במניית פייסבוק היה 22% מהיקף המסחר הכללי בנאסד"ק

הרשות לניירות ערך האמריקאית הודיעה לאחר תום המסחר שהיא מתכוונת לבדוק את התלונות לגבי בעיות אפשריות במסחר בבורסת הנאסד"ק שקשורות להנפקה של פייסבוק (סימול FB). על פי חלק מהתלונות האישורים לגבי ביצוע פעולות במניה הגיעו באיחור. וחלק מהאנליסטים טוען שיכול להיות שזו הסיבה לירידה במחיר המניה במהלך המסחר שנרשמה אחרי הזינוק במחיר עם פתיחת המסחר.

"כמיטב המסורת שלנו, צוות בדיקה מיוחד ייבחן את התלונות לגבי בורסת הנאסד"ק על מנת למצוא את מקור הבעיה ויינקטו צעדים על מנת לטפל מהם", אמר אחד הדוברים של הרשות לניירות ערך האמריקאית בראיון לרשת CNBC כשנשאל לפשר התלונות שהתקבלו.

במהלך המסחר אתמול בבורסת הנאסד"ק, 2.58 מיליארד מניה החליפו ידיים - המספר הגבוה ביותר מאז ה-16 בדצמבר 2011 - , מתוכן 573 מיליון מניות היו של חברת פייסבוק כך שבעצם היקף המסחר במניית פייסבוק היה 22% מההיקף הכללי של המסחר בבורסת הנאסד"ק.

פייסבוק הונפקה אתמול בנאסד"ק במחיר של 38 דולר למניה. בתחילת המסחר הגיעה המנייה למחיר של 45 דולר, כאשר ב-30 השניות הראשונות נסחרו 82 מיליון מניות, אולם תוך 20 דקות חזרה המניה למחירה בהנפקה. בהמשך היום עלתה המניה שנית, אולם בשעה האחרונה של המסחר שוב חזרה למחירה ההתחלתי. מחזור המסחר שבר שיא ליום מסחר ראשון.

אולם העיתון הכלכלי ה"פיננשל טיימס" מדווח שהחתמים של החברה נאלצו להתערב פעמיים במהלך המסחר על מנת למנוע ממחיר המניה לרדת מתחת לרף ה-38 דולר שהינו מחיר ההנפקה וזאת על מנת למנוע הפסדים למשקיעים כבר ביום הראשון.