הטיפ היומי: מניה שתטפח את התיק שלכם בעלייה של 43%

מחלקת המחקר של גולדמן זאקס ממליצה על מניית לוריאל, הנסחרת בפריז, בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 131 אירו

חברת לוריאל (L'Oreal, סימול בפריז: OREP.PA) עוסקת בייצור ושיווק מוצרי קוסמטיקה לנשים וגברים ברחבי העולם. החברה משווקת את מוצריה תחת מותגים שונים, ביניהם לוריאל פריז, גרנייה ומייבלין ניו יורק, ופועלת תחת ארבעה תחומים קוסמטיים: טיפוח העור, טיפוח השיער, צבעי שיער ומוצרי איפור ועיצוב. כמו כן, החברה מייצרת מוצרים לשימוש מקצועי, כגון לוריאל פרופשיונל, וכן מוצרי בישום וטיפוח תחת מותגי יוקרה, כגון לנקום, ראלף לורן, קאשרל ועוד. לוריאל מפיצה את מוצריה באמצעות חנויות כלבו, פרפומריות וחנויות קמעונאיות. החברה נוסדה בשנת 1909, ומשרדיה ממוקמים בצרפת.

לפני כשבועיים קיימה לוריאל פגישת אנליסטים בניו יורק, תוך התמקדות בתחום הטיפוח בארצות הברית. באופן כללי, הצמיחה והנתונים הפונדמנטליים בשוק האמריקני נותרו טובים, ולמעשה שוק זה הוא אחד ממנועי הצמיחה העיקריים, שבזכותם אנו מעריכים את לוריאל יותר מאשר קונצנזוס האנליסטים.

שוק הקוסמטיקה האמריקני, שהוא הגדול בעולם והיקף פעילותו נאמד בכ-27 מיליארד אירו, שב להראות סימני צמיחה והתרחבות. אנו מעריכים כי במהלך העשור הקרוב תצליח לוריאל לעמוד ביעד השאפתני שהציבה לעצמה, הכולל מיליארד לקוחות חדשים.

כמו כן, החברה צפויה לפרסם את נתוני המכירות שלה לרבעון השני של 2012 בחודש יולי, ואת הדוחות הראשונים למחצית הראשונה של השנה בסוף אוגוסט. אנו צופים כי פרסומים אלה ידגישו את המומנטום החיובי בפעילותה של לוריאל ואת שיעור ההתקדמות שלה.

במקביל, אנו צופים כי חברת נילסן (אשר מודדת את דעת הקהל בארצות הברית, ולפיה נקבעים מחירי הפרסום המשולמים לרשתות הטלוויזיה השונות) צפויה לעדכן את נתוניה לגבי לוריאל באירופה, ארצות הברית וסין - פעולה אשר תחזק את ציפיותינו לגידול בנתח השוק של החברה, שעומד כיום על 14%.

אנו ממשיכים להמליץ על מניית לוריאל "קנייה" במחיר יעד של 131 אירו. מחיר זה נקבע לפי מכפיל 13.1, והוא משקף פוטנציאל אפסייד של 43%.

*** מחלקת המחקר, גולדמן זאקס