מחבר "הברבור השחור": "אני לא פוחד מהשקעה באירופה"

‎‎נאסים טאלב אמר כי למרות קריסתו האפשרית של האיחוד המוניטרי האירופי הוא מעדיף להשקיע שם מאשר בארה"ב, בשל מצב הגירעון של גוש האירו ביחס למצב הגירעון האמריקני

‎‎נאסים טאלב, מחבר הספר "הברבור השחור", אמר כי הוא מעדיף להשקיע באירופה מאשר בארה"ב, למרות קריסתו האפשרית של האיחוד המוניטרי האירופי, וכי אחת הסיבות להעדפה זו היא שמצב הגירעון של גוש האירו טוב יותר ממצב הגירעון האמריקני.

‏סיבה נוספת להשקיע באירופה היא היעדרה של ממשלה מרכזית, אמר טאלב, פרופסור להנדסת סיכונים באוניברסיטת ניו יורק, שטען ברב-המכר שיצא לאור ב-2007 כי ההיסטוריה גדושה באירועים נדירים שאותם לא ניתן לצפות על סמך מגמות.

‏קריסת האירו "אינה עניין כזה חשוב", אמר אתמול טאלב באירוע שנערך במונטריאול. "כשהם יפרקו אותו, יהיו המון מטבעות כיפיים. לכן אני לא פוחד מאירופה או מהשקעה באירופה. אני פוחד מארה"ב".

‏בסוף 2011 תפח הגירעון התקציבי של ארה"ב לרמה של 8.2% מהתמ"ג, על בסיס נתוני הממשלה - פי שניים מממוצע 4.1% למדינות גוש האירו, על פי נתוני בלומברג.

‏‏"כמובן שלאירופה יש הבעיות שלה, אך היא במצב טוב בהרבה מאשר ארה"ב", אמר טאלב.

‏‏"יש לנו ריבית אפס", אמר טאלב. "אם הריבית תעלה בארה"ב, אתם יכולים לתאר לעצמכם מה יהיה הגירעון. אירופה דומה לחולה שיודע שהוא חולה. בארה"ב אנחנו חולים, אבל אנחנו לא יודעים את זה. אנחנו לא מדברים על זה".

‏היעדרה של ממשלה מרכזית באירופה פועל לטובת אירופה, ציין טאלב. ‏

‏"הדבר הטוב ביותר שאירופה עשתה אי-פעם הוא ליצור מצב שבו המדינות החברות מתקוטטות זו עם זו, כך שאין לכם 'ממשלה גדולה'", אמר טאלב. "ממשלה מרכזית זה לא משהו שעובד. באירופה הם ניסו להפוך את בריסל לרבת-עוצמה, אבל מה קורה כשיש בריסל רבת-עוצמה? יש שדולות שמשתלטות על בריסל".