ארגון העיתונאים: "אם אורי בלאו הוא מרגל - כולנו מרגלים"

ארגון העיתונאים ואגודות העיתונאים בת"א ובירושלים יפגינו ביום א' מול משרד היועמ"ש, במחאה על החלטתו להעמיד לדין את בלאו בגין החזקת ידיעות סודיות

במחאה על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להגיש כתב אישום נגד עיתונאי "הארץ" אורי בלאו בגין החזקת ידיעות סודיות בפרשת ענת קם, ארגון העיתונאים יקיים ביום ראשון בשעה 12:00 הפגנה מול משרד היועץ המשפטי לממשלה.

ההפגנה היא יוזמה של ארגון העיתונאים, ואליה הצטרפו גם אגודת העיתונאים של ירושלים ואגודת העיתונאים של תל-אביב.

בהודעת איגוד העיתונאים נכתב: "היועץ המשפטי לממשלה החליט להגיש כתב אישום נגד העיתונאי אורי בלאו בגין עבירת ריגול. בלאו פרסם כתבה לגיטימית, שעברה אישור צנזורה, והוא מואשם בכך שהחזיק מסמכים - המסמכים מהם יצאה הכתבה.

"אורי בלאו אינו מרגל. אורי בלאו הוא עיתונאי שפעל לפי כל כללי האתיקה העיתונאית כדי לחשוף דברים ולהוציאם לאור השמש, פעולות שהן נשמת אפה של העיתונות ושל הדמוקרטיה.

"זהו לא כתב אישום נגד אורי בלאו - זהו כתב אישום שנועד לפגוע בכל עיתונאי באשר הוא, ולהרתיע אותנו מלחקור ולפרסם מידע שמנסים להסתיר מהציבור.

"ביום ראשון נתייצב מול משרד היועץ המשפטי לממשלה בירושלים ונודיע לו: כולנו אורי בלאו. אם הוא אשם - כולנו אשמים. אם הוא מרגל - כולנו מרגלים. אם ישראל היא דמוקרטיה, לא מגישים כתבי אישום נגד עיתונאים שפעלו בהגינות לפי כל כללי האתיקה".

נזכיר כי אתמול (ד'), לאחר הודעת היועץ המשפטי לממשלה על העמדתו לדין של אורי בלאו, פרסמו מספר פרשנים צבאיים בכירים, ובהם רוני דניאל, אלון בן-דוד וכרמלה מנשה, גילוי דעת נגד ההחלטה.

בגילוי הדעת כתבו הפרשנים כי "העמדת אורי בלאו לדין היא תקדים מסוכן לחופש העיתונות", וכי הם "מזהירים מפני תקדים משפטי שיהפוך כל עיתונאי לעבריין בפוטנציה".