"עד שאירופה לא תעבור למצב של מוות קליני היא לא תפעל"

סטויארט אוקלי, מנהל מחלקת שווקים מתעוררים בבנק ההשקעות RBS טוען כי קובעי המדיניות באירופה הססנים ונגררים ולא פועלים בצורה אקטיבית ■ "הדברים יכולים לצאת משליטה מהר מאוד, כפי שקרה בליהמן ברדרס ובבועת הדוט.קום"

השווקים יתמודדו עם אתגרים רבים יותר, בעוד משבר החוב האירופי מעמיק ומאכל את כלכלות אירופה", כך טוען אנליסט בראיון ל-CNBC.

"אנו יודעים כי קובעי המדיניות הכלכלית בגוש האירו מובלים ונגררים ולא מובילים ויוצרים מדיניות כלכלית שתשפר את המצב", אומר סטויארט אוקלי, מנהל מחלקת שווקים מתעוררים בבנק ההשקעות RBS. "האירופים הרבה פחות אקטיבים מאשר מקביליהם האמריקנים, כדוגמת הפדרל ריזרב".

אוקלי הוסיף ואמר כי: "אתה צריך לחכות עד שאירופה תעבור למצב גסיסה או מוות מוחי, לפני שתזכה לראות פעולה אפקטיבית של הבנק המרכזי האירופי".

"לדעתי אנו נזכה לראות מצב שקרוב למוות מוחי, בכל הנוגע כלכלת אירופה, כאשר התשואות על אג"ח ספרד (ל-10 שנים) יאמירו לרמה של 7%". במקרה שכזה, טוען אוקלי, הבנקים המרכזיים ביפן, ארה"ב, ובריטניה יצאו בתוכניות להקלה כמותית של מאות מיליארדי דולרים.

"הדברים יכולים לצאת משליטה מהר מאוד",מזהיר אוקלי וטוען כי כך קרה גם במשבר הדוט.קום ב-2001 ובקריסה של ליהמן ברדרס ב-2008. "לכן, עדיף לקובעי המדיניות להקדים תרופה למכה ולפעול כעת".