אל אריאן: "ברננקי מעביר את הכדור לידיים של הפוליטקאים"

מנכ"ל פימקו טוען כי הרמזים שסיפק ברננקי, תואמים לדעה הרווחת, הן בקרב האקדמיה והן בקרב קובעי המדיניות, שסוברים כי המדיניות המוניטארית שנקטו עד כה הבנקים המרכזיים, אינה יעילה יותר בכל הנוגע לטיפול ארוך טווח במשבר החוב

לאחר שמוקדם יותר הערב (ה') יו"ר הפדרל ריזרב נאם בפני הקונגרס ואיכזב משקיעים רבים כאשר לא "סיפק את הסחורה" ולא רמז על תוכנית נוספת לרכישות אג"ח (QE3) שתזניק את שוקי המניות, כעת יוצא מנכ"ל פימקו מוחמד אל אראין וטוען כי לברננקי נמאס והוא למעשה העביר את הכדור לידיים של הפולטיקאים.

עם זאת, במהלך הנאום ברננקי חזר על הדברים שאמר בעבר וטען כי ה'פד' מוכן ומזומן להגיב במקרה של החרפה נוספת בשווקים. ברננקי דיבר גם על הסכנה שאורבת למשק האמריקני ממשבר החוב בגוש האירו, ועל הצורך של הקונגרס למנוע את השימוש בהעלאת המיסים כדי להתמודד עם הבעיות הפסיקאליות, וטען שעליהם למצוא דרכים אחרות.

אל אריאן טוען כי בנאומו, ברננקי ניסה לרמוז כי הוא מעביר את המיקוד מהמדיניות המוניטארית, לתחומים אחרים (למדיניות הפיסקאלית בעיקר). "ברננקי דיבר פחות על המדיניות המוניטארית שהוא מתכוון לנקוט בעתיד, ודיבר יותר על המדיניות שהקונגרס צריך לנקוט כדי לטפל בבעיה הפיסקאלית".

לטענתו של מנכ"ל פימקו, ברננקי הולך בעקבות עמיתו האירופי, מריו דרגי, שדחק בפולטיקאים של גוש האירו לפעול ביתר נחישות בכל הנוגע למשבר החוב ולתכנן מדיניות אקטיבית יותר.

אל אריאן טוען כי הרמזים שסיפק ברננקי, תואמים לדעה הרווחת, הן בקרב האקדמיה והן בקרב קובעי המדיניות, שסוברים כי המדיניות המוניטארית שנקטו עד כה הבנקים המרכזיים, אינה יעילה יותר בכל הנוגע לטיפול ארוך טווח במשבר החוב.

עם זאת, באותה נשימה, אל-אריאן טען היום בראיון ל-CNBC כי ככל שהכלכלה תיחלש, כך "גוברים הסיכויים שה'פד' ילחץ על ההדק וידפיס עוד כספים".