כץ למפגינה: "נסעתי באוטובוס יותר ממה שנסעת כל חייך"

שר התחבורה בוועידת התחבורה של ישראל: "כל החברות הגדולות בעולם יודעות שהיום יש תנופת עשייה בתחום התשתיות ישראל"

"אנחנו מגבשים תכנית מקפת למטרו, לרשת רכבות תחתיות מקיפה במרחב של גוש דן יצטרכו למצוא לה מקורות מימון וגם הדורות הבאים יצטרכו להיות שותפים למימון". כך אמר היום (ה') שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והתשתיות הלאומיות ישראל כץ שנאם בפתח ועידת התחבורה של ישראל בכפר המכביה.

במענה למפגינה שמחתה על מצב התחבורה הציבורית בישראל אמר כץ: "נסעתי באוטובוס יותר ממה שאת נסעת כל חייך. גדלתי במקום שבו נסיעה באוטובוס נחשבה ללוקסוס. יש לכם הרבה עמותות שמשלמות הרבה שכר אבל לא בזמן הדיבור שלי. איפה הייתם במשך ארבע שנים לא התחילו לעבוד על הרכבת לירושלים? איפה הייתם כשהיה ויכוח במשך עשר שנים אם לבנות רכבת תחתית או לא באבן גבירול? איפה יהיתם כשמדינת ישראל ייבשה את הגליל והנגב? זאת לא בושה שכבר ארבע פעמים הניחו אבן פינה לרכבת הקלה בתל-אביב ולא קרה כלום? באילת יש למנהל שדה התעופה אבן שכתוב עליה כמה פעמים כבר הניחו אותה לשדה התעופה בתמנע".

כץ שהפגין מצב רוח מרומם הצדיק את הרפורמה בקווי התחבורה הציבורית בגוש דן. "לא במקרה כל הדברים שהיו תקועים - זזים. היום המצב הרבה יותר טוב. איך אני יודע? כי היום אף אחד לא כותב על זה. אמרו שעשר שנים הכינו את התכנית הזאת. זה לא נכון. הכינו אותה לפני עשר שנים ובמשך עשר שנים אף אחד לא העיז ליישם אותה. כי הפוליטקאים מפחדים מהתגובות של הציבור. אני עמדתי בחזית ולא פחדתי. עשינו רפורמה מאד גדולה וקשה ברכבת שאף אחד לא נגע בזה במשך שנים. עוד השנה יהיו אינטרנטים ברכבת ויהיו שלטי מידע בתחנות . זאת תחבורה ציבורית".

לדברי כץ ישראל נמצאת בעיצומה של מהפכת תחבורה "כמו שסין עברה". לדבריו "כל החברות הגדולות בעולם יודעות שהיום יש תנופת עשייה בתחום התשתיות ישראל. נוצרה הכרה של אמינות בביצוע. אמינות גם כלפי חברות בעולם. לא מעט גורמים בעולם אמרו לי 'לא התייחסנו ברצינות ולא היינו מעוניינים לבוא ואנחנו יודעים היום שהדברים מתנהלים צורה אמיתית'. אנחנו הולכים לחבר מקריית שמונה ועד אילת מהגליל המערבי ועד הנגב נחבר רשת רכבות. גם רכבת מהירה לאילת שתגיע בתוך שעתיים מתל-אביב. חיבור מסילת החוף שתביא לקיצור הזמנים ונמרחקים. המרחק מאבד את המשמעות שלו, גם למגורים, גם לעסקים. זו הדרך הכי אפקטיווית לענות על הצרכים החברתיים. האזור הזה של גוש דן נמצא בפיגור עצום לעומת מדינות אחרות עולם. מדינות שהתחילו הרבה אחרינו נמצאות היום לפנינו. בקו הירוק היה ויכוח שנמשך עשר שנים אם תהיה מנהרה למעלה או למטה באבן גבירול."