עוד יום היסטורי בשוק התקשורת

מחדל של עשור בא לקיצו באישור הרפורמה בציוד הקצה של השר כחלון

ממש כמו שריף במערבון, שר התקשורת משה כחלון, צובר עוד קרקפת בחגורה בדמות הרפורמה בציוד קצה שאושרה היום (א'). כעת אין צורך להתעכב עוד על מחדלי העבר, אלא לזכור שמדובר ביום היסטורי נוסף בשוק התקשורת.

אחד המחדלים החמורים ביותר בעשור האחרון בא לקיצו, וזה רק סימבולי שאותו שר שחולל את התחרות בסלולר, השלים את המהפכה ופתח את שוק המכשירים לתחרות. אחרי שדאג שיהיו מספיק כבישים, דואג כעת כחלון שיהיו מספיק מכוניות שייסעו עליהם. פשוט עד כדי כאב.

במבט ראשון, לא היה ברור מה כחלון עושה בדיון של ועדת הכלכלה, שכן מדובר בדיון פורמלי לכאורה שבו אמורה הייתה הוועדה לאשר טכנית את הרפורמה - כמעט שנתיים אחרי שעברה כבר בחוק ההסדרים, אך לא הגיעה לכדי מימוש (כאן המקום גם להסיר את הכובע בפני היועצת המשפטית החדשה של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד, שהצליחה לחלץ את העגלה הזו מהבוץ ולהשלים את ניסוח התקנות שאושרו היום).

אבל הייתה סיבה לנוכחות של כחלון בוועדה. השר הגיע כדי לראות שהרפורמה אכן יוצאת לדרך, ולשם כך אף ויתר על ישיבת הממשלה. בדיוק כמו לפני שנתיים, כאשר רצה להוביל רפורמות בנוגע לתחרות בסלולר, השכיל כחלון להבין שברגע האחרון עלולים לצוץ דברים שיכולים לטרפד את הרפורמה, ולשם כך ויתר על ישיבת הממשלה.

ואכן, בדיוק מה שחשש ממנו קרה: משרד הביטחון רצה לטרפד את הרפורמה, ואם כחלון לא היה שם - היא לא הייתה עוברת. נציג משרד הביטחון הזהיר כי הרפורמה תיפגע במערכת "כיפת ברזל". האמת, מוטב היה שהאמירה הזו לא הייתה נאמרת. כמה אפשר לספר סיפורים ולמרוח אותנו בתרגילים מכוערים כדי לסכל את פתיחת השוק לתחרות?

אם היה מדובר בשר אחר, פחות אמיץ, הוא היה מתקפל מיד ומבקש את חוות-דעתו המלומדת של שר הביטחון. כך היו עוברות שנתיים נוספות עד שהשוק היה נפתח ליבוא חופשי.

כחלון לא היסס, יצא למתקפה חזיתית ודרש מנציג צה"ל להפסיק לאיים עם טילים, גראדים ורקטות. "אנחנו סומכים עליכם שתדעו להתמודד עם סמארטפונים מסוגים שונים שכבר נכנסים לארץ דרך תיירים וייבוא אישי", ובכך תם הדיון.

עוד רפורמה חשובה מאוד הושלמה בשוק התקשורת, והיא כולה חתומה על שמו של איש אחד שהבין לשם מה נשלח.