הרוויח 8,100% על אפל וטוען: אירופה תקרוס - קנו מניות

בפוסט חדש שפרסם קודי ווילאראד בבלוג הפופלרי שלו, הוא טוען כי התמ"ג של יוון קטן יותר משווי השוק של אפל ולכן ההשפעה שלה על השווקים מוגבלת ■ על פייסבוק: "אם פייסבוק תמשיך את הראלי שלה, אין ספק שאני אגדיל את החשיפה"

אומנם המפלגות ה"פרו-אירופיות" ביוון זכו בבחירות, אך לדעת אנליסטים רבים עננת משבר החוב עדיין מאיימת להחריב את המדינה ולפרק את גוש האירו. אחד מאותם אנליסטים הוא קודי ווילארד, מנהל קרנות גידור לשעבר הכותב בלוג כלכלי פופלרי במיוחד, שטוען כי יוון קטנה מדי כדי להשפיע על השווקים וכי גורלו של גוש האירו כבר נחרץ, ולכן כדאי למשקיעים לרכוש מניות אך לבחור אותן בקפידה.

בפוסט החדש שפרסם ווילארד, המוכר יותר בתור מי שזיהה את הפוטנציאל הגלום במניית אפל עוד בתחילת דרכה ורכש אותה במחיר של כ-7 דולרים ועדיין מחזיק אותה, (כלומר, רשם רווח על הנייר של יותר מ-8100%), טוען כי יוון כלל אינה רלוונטית לעתיד הכלכלה הגלובלית וכי התמ"ג שלה נמוך משווי השוק של אפל ולכן "עבורנו, זה לא משנה מי ניצח ביוון או האם היא תפרוש מגוש האירו, היא קטנה וחסרת משמעות".

"אני משוכנע שהשווקים יקרסו בכל מקרה, לא משנה מה יקרה ביוון השבוע", אומר ווילארד ומוסיף שהאובססיה בכל הנוגע למצב ביוון היא מוגזמת מדי וההשפעה שלה על גוש האירו מוגבלת.

ווילארד מתגאה בעובדה שבזמן שכולם קראו למשקיעים "למכור את הכל ולברוח", ב-2010, הוא קרא להם להיכנס לשוק המניות ובמיוחד לקנות את מניית אפל שמחירה עמד על 250 דולר, וכך גם כעת, ווילארד ממליץ למשקיעים להיכנס לשווקים ולקנות מניות, אך לבחור אותן בקפידה.

במהלך הפוסט ווילארד מתאר כיצד הוא רכש את מניית פייסבוק במחיר של כ-26 דולר ומאז שרכש אותה היא השלימה זינוק של כ-19%. "אם פייסבוק תמשיך את הראלי שלה ב-12 החודשים הבאים, אין ספק שאני אגדיל את החשיפה אליה", דברי ווילארד.