"אנו מתקרבים לסוף המשחק; הממשלות לא יוכלו לגייס הון"

הכלכלן הנודע ג'ון מלודין טוען בראיון לאתר "קינג וורלד ניוז", כי הצעדים שנוקטים קובעי המדיניות באירופה אינם מסייעים לפתור את בעיותיה ■ "אנו מתקרבים לרגע שבו הממשלות באירופה לא יוכלו יותר לגייס הון באמצעות אג"ח כדי לממן את ההוצאות שלהן"

הכלכלן הידוע והפסימיסט ג'ון מלודין טוען בראיון לאתר הכלכלי הפופלרי "קינג וורלד ניוז", כי אירופה מתקרבת לסוף המשחק ומדינות גוש האירו יתקשו לממן את עצמן ולהיחלץ ממשבר החוב.

לפי מלודין, הצעדים שנוקטים קובעי המדיניות באירופה אינם מסייעים לפתור את בעיותיה אלא רק מחריפים אותן. הכלכלן הנודע טוען כי הבעיה הפונדמנטלית של יוון היא הגירעון המסחרי שלה וחוסר היכולת של המדינה מוכת החובות לנקוט בצעדים מעודדי צמיחה.

מלודין לא חוסך את שבטו גם מספרד, שתשואות האג"ח שלה זינקו אמש לשיא מעורר דאגה של יותר מ-7%, וטוען כי היא "איבדה את הגישה שלה לשוק האג"ח ואינה יכולה לממן את עצמה יותר".

"מה שאנו רואים זהו סוף המשחק", אומר מלודין. "אנו מתקרבים לרגע שבו הממשלות באירופה לא יוכלו יותר לגייס הון באמצעות אג"ח כדי לממן את ההוצאות - שהן הרבה מעבר לצמיחה שלהן".

עם זאת, מלודין משאיר שבב של אופטימיות בראיון עימו וטוען כי מהרע יצמח טוב והממשלות יתחילו להדק את התקציבים שלהן. "אני רואה בכך סימן שורי, משום שרק כך הממשלות ילמדו לחלק נכון את התקציבים שלהן ולחיות לפי האמצעים שברשותן", טוען מלודין ואומר כי הוא מכוון את דבריו לא רק ליפן, בריטניה או מדינות אירופיות נוספות אלא גם לארה"ב.

הכלכלן הפסימיסט טוען כי משבר החוב שמאיים על הכלכלה העולמית יגיע לקיצו רק בעוד שנתיים או שלוש. "אירופה תחילה ולאחר מכן יפן וארה"ב".