נמשכים העיצומים ברשות השידור: העיתונאים משבשים שידורים

העיצומים כוללים שיבושים בלוח השידורים ברשת ב' ■ אגודות העיתונאים החליטו כי מדי יום תושבת מחלקה אחרת, וכעת נשקלת החשכת מסך ערוץ 1 בשבוע הבא

נמשכים העיצומים ברשות השידור: אגודת העיתונאים החליטה לבטל היום (ג') את השעה השנייה של התוכנית הוותיקה "הכל דיבורים", לשבש את לוח השידורים בין 17:00 ל-18:00 ברשת ב' ולקצר את מהדורות החדשות של 17:00 ו-18:00. כמו כן הוחלט לקצר את יומן הערב ברשת מורשת ולקצר 4 מהדורות חדשות בערבית בין 14:30 ל-17:30.

אתמול (ב') החלו עובדי ערוץ 1 לנקוט עיצומים, לאחר שאגודות העיתונאים בירושלים ובתל-אביב החליטו כי מדי יום תושבת מחלקה אחרת. כעת בוחנים באגודה להחשיך את המסך של ערוץ 1 בשבוע הבא. ברשות השידור חוששים כי איומי ההשבתה ימומשו דווקא בזמן שידורי האולימפיאדה שצפויים להציג רייטינג גבוה.

בשבוע שעבר החלו ועדי העיתונאים ברדיו ובטלוויזיה של רשות השידור לנקוט עיצומים, הכוללים ביטול מהדורות חדשות מקוצרות בעברית ובערבית, ביטול מבזקי אמצע השעה, ביטול יומנים וכן קיום אסיפות עובדים יזומות במהלך שעות העבודה.

לדברי הוועדים, הסיבה לעיצומים היא התעלמות ההנהלה, משרד האוצר ומשרד השר הממונה על רשות השידור מהעברת פיצויי השחיקה בגובה 12% שהוחלו על המגזר הציבורי ב-2008.

לטענת האגודות, בעוד שהפיצויים וההטבות ניתנו בעבר לכל עובדי המדינה, הנהלת הרשות נוקטת בצעדים הפוגעים בעובדים, ובהם קבלת עובדים חדשים ללא בקרה ותנאי סף וכן שינויים בלתי מוסברים ובלתי מקצועיים בתוכניות שידור.