ניתוח: 42% מאמינים בירידות, אך ההיסטוריה מעידה אחרת

לפי ניתוח שערכו באתר "נטנט", עצבנות המשקיעים מעידה על כך שבטווח הקצר שוקי המניות יירדו, אך בטווח הארוך, בהתבסס על ההיסטוריה של שוקי המניות, הדבר מעיד על גל עליות גדול

אומנם עצבנות המשקיעים לגבי שוקי המניות הגיעה לשיא בשבועות האחרונים, אך לפי ניתוח שערכו באתר "נטנט", המשמעות היא שבטווח הארוך שוקי המניות הולכים לעלות.

הניתוח שערכו באתר, מבוסס, בין היתר, על מדד אמון הצרכנים (הרשמי) לחודש יוני שפורסם אמש, שהצביע על ירידה לרמה של 62 נקודות, זאת לעומת 64.4 נקודות בחודש הקודם. המדד מורכב מביצוע סקרים שונים שעורך הממשל, ובין אותם סקרים נמצא גם סקר משקיעים המתייחס לשוק המניות. מסקר זה עולה כי שיעור המשקיעים שסוברים כי מחירי המניות הולכים לרדת בתקופה הקרובה, עלה מרמה של 32.4% לרמה של 42.6%.

באתר מציינים כי עלייה חדה של מעל 10 נקודות האחוז, היא עובדה שיש לה משמעות רבה מבחינת ההיסטוריה של שוקי המניות.

כך למשל, כאשר בוחנים את הנתונים מאז 1987, היו רק 7 מקרים שבהם חלה עלייה של כ-10 נקודות האחוז בחודש אחד בסקר אמון המשקיעים. ב-6 מאותם מקרים, ה-S&P 500 רשם עליות ב-6 החודשים הקרובים שלאחר הסקר והניב תשואה ממוצעת של 10.2%, לפי נתונים שפורסמו ע"י חברת המחקר Bespoke Investment Group.

"אני סבור שבתקופה הקרובה הסנטימנט השלילי יתגבר", אומר נדב באום, סמנכ"ל בחברת ההשקעות BPU Investment Management. "אולם, לאחר מכן שוקי המניות יעלו". באופ הוסיף ואמר שגם מבחינה טכנית אנחנו תקועים בתוך טווח מסחר ורק לאחר ששוקי המניות יפרצו את הטווח הזה אז הם ירשמו עליות.