כלל פיננסים מעלה המלצתו לכיל; "החזקה אטרקטיבית"

האנליסט יונתן קרייזמן מעלה המלצתו ל"תשואת יתר" במחיר יעד של 48 שקל למניה בעיקר בשל העובדה כי "גוברים הסיכויים לראלי בסחורות"

כלל פיננסים מעלה היום (ה') את המלצתו למניית כיל ל"תשואת יתר" במחיר יעד של 48 שקל, פרמיה של 15% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה, בעיקר בשל העובדה כי "גוברים הסיכויים לראלי בסחורות".

האנליסט יונתן קרייזמן מסביר כי "ראינו זאת (ראלי בסחורות החקלאיות, ה.ק.) יותר מדי פעמים בשנים האחרונות בכדי להתעלם - פגעי החום בקיץ שכבר הפכו למסורת, בעיקר בארה"ב, מגבירים את הסיכויים לראלי במחירי הגרעינים בראשם התירס והחיטה שנסקו כבר 11% בפחות משבוע. להערכתנו, המשך התנופה בגרעינים תסייע לכיל ויתר היצרניות לשמר/להעלות את מחירי אשלג מרמתם הנוכחית. התפתחות שעשויה להפוך את מחיר הספוט של 500 דולר לטון לנקודת שיווי המשקל החדשה".

קרייזמן מוסיף ומעריך כי בעוד שמניות סקטור האשלג מגלמות השנה עצירה מוחלטת בשוק האשלג, ואף מעבר לכך, מצבה של כיל עדיף באופן ניכר על פני מצבה במשבר הקודם. "למרות הסטגנציה ב-2012 בשוק האשלג, מחירי האשלג הגבוהים מאפשרים לכיל לשמר רמת רווחיות גבוהה תוך הצגת צמיחה חד-ספרתית ברווחים בשנים הקרובות", כותב קרייזמן.

קרייזמן מוסיף וכותב כי "בהתחשב בסביבה העסקית המאתגרת, וביחס לסקטורים אלטרנטיבים במדד המעו"ף, רוח גבית מהסחורות ויכולת לחלק 70% מהרווח כדיבידנד (תשואה של 8%), הופכת את כיל להחזקה אטרקטיבית".

קרייזמן מסמן את נקודות החולשה של הערכותיו:

- ייתכן וסימני הנזק ליבולים מוקדמים מדי - מה שיבלום את מחירי הגרעינים ויוסיף לתנודתיות הנוכחית.

- היעדר צמיחה בשוק האשלג גם ב-2013 תצמצם את היכולת של כיל להציג גידול ברווחיות

- דחיית חוזים מול הסינים וההודים מעבר למצופה.