ניצולים ביום שאחרי

ה-S&P500 פרץ את האזור שבין הממוצע ל-200 יום לממוצע ל-50 יום כלפי מעלה. הסיכויים הפעם להמשך עליה גבוהים יותר

בשבוע שעבר נתתי כאן משקל גבוה לסיכויים לירידה של תל אביב 25 והמשקל הזה התברר כמשקולת. תל אביב 25 אכן נלחץ כלפי מטה. טור זה נכתב על רקע העליות בוול סטריט מיום שישי, עליות שאינן מגולמות בגרפים של תל אביב, מבוססי הסגירה ביום חמישי. על פי הגרף של תל אביב 25, ללא התייחסות לעליות בוול סטריט, מגמת הירידה של תל אביב 25 תקפה. כאמור בשבוע שעבר, מהלך מתחת ל-1,040 יתמוך בירידה הזו. מהלך מעל 1,080 יחייב בדיקה מחודשת (היה ותהיה כאן הצטרפות לאופטימיות שמעבר לים).

מדאלאס לוול סטריט

בטור קניון המניות בו דיווחתי מכנס המסחר המקוון בדאלאס הבאתי מדבריו של גורו המחזוריות לארי ווילאמס שאמר שבתחילת יולי תהיה אחת מנקודות הכניסה לשוק (ניתן לקרוא את הטור ואת שאר נקודות הכניסה באתר גלובס, מדור ניתוח טכני). לא יכולתי שלא להיזכר בדבריו ביום שישי כאשר מדדי המניות והמניות נתנו קפיצה כמו קפיצת שמחה של ניצולים ביום שאחרי. בכך גם השתלמה הקריאה שלי מהשבוע שעבר למתן סיכוי לעליה של מדדי ניו יורק. איכות העליה מיום שישי היא גבוהה שכן היא הייתה רציפה ועקבית בדחיפה למעלה. סימן טוב לבאות.

ה-S&P500 פרץ את האזור שבין הממוצע ל-200 יום לממוצע ל-50 יום כלפי מעלה. בפעם הקודמת הפריצה הזו לא החזיקה מעמד. הסיכויים הפעם להמשך עליה גבוהים יותר. עוד מהלך עליה מהנקודה הזו, ביום שני, יחזק את ההסתברות להתפתחות גל עולה. 1,340 אמורה להיות רמת תמיכה ושוחרי העליות שביננו לא רוצים לראות את המדד מתחת לרמה הזו.

ביום רביעי, נתייחס בהרחבה, בטור קניון המניות, לפוטנציאל המניות של החברות הקטנות, עם השער האופטי הנמוך, יחסית, לתת תשואה גבוהה כאשר השוק עולה. אם אכן תתממש מגמת העליה המסתמנת, נחשוב על מהלך אגרסיבי יותר בכיוון של מניות כאלו. נא זכרו שכאשר משהו חדש קורה בשוק, הוא קורה בדרך כלל לא עם המניות שהיו אחראיות למהלך הקודם. חשוב ביותר לקרוא את המציאות וההזדמנויות העתידיות על הגרפים ולא לסמוך על מה שעבד.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. MBA, MTA, NLP Master Practitioner. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.