דרגי: יש מקום להורדת ריבית נוספת; האירו כאן כדי להישאר

לאחר שבסוף השבוע הבנק המרכזי האירופי הוריד את הריבית לשפל היסטורי (0.75%), כעת יוצא יו"ר הבנק מריו דרגי וטוען כי ייתכנו צעדים נוספים להמריץ את הכלכלה

לאחר שאיכזב את המשקיעים בסוף השבוע כאשר לא הכריז על הקלה כמותית נוספת שתמריץ השווקים, כעת יוצא יו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי וטוען כי יש מקום להורדות ריבית נוספות וכי הוא ידאג שהאיחוד האירופי ישאר על כנו.

כאמור, ביום חמישי דרגי הוריד את הריבית המרכזית של גוש האירו לשפל היסטורי (0.75%), אך ציפיות המשקיעים לתוכנית רכישות אג"ח חדשה, נמוגו, כאשר במסיבת עיתונאים שקיים לאחר מכן הוא לא נענה לרצון המשקיעים ומיאן להכריז על תוכנית שכזו.

כעת, דרגי שנשאל, בנאום שנשא בפני הפרלמנט האירופי, האם הבנק המרכזי ימשיך במדיניות של הורדת הריבית והאם יש מקום לצעדים מוניטארים נוספים שיסייעו להמריץ את הכלכלה הדועכת של גוש האירו, הוא השיב כי יש לבחון היטב את הנתונים הכלכליים בכל מצב נתון ואת המשך ההתפתחויות הכלכליות, ורק אז לקבל החלטות מהותיות. "המצב הנוכחי של גוש האירו אינו נגרם כתוצאה מהריבית הגבוהה יחסית של גוש האירו", הוא ציין.

"כאשר הבנו שקיימת סכנה להתפרצות אינפלציונית שתאיים על יציבות המחירים, הגענו למסקנה כי הדבר החכם ביותר יהיה להוריד את שיעורי הריבית", דברי ברננקי.

בהתייחסו לתחזית ארוכת הטווח של גוש האירו, דרגי טען תהה מדוע עדיין קיימים מתחים במספר סגמנטים של השווקים, והשיב כי אומנם המדינות ומוסדות האיחוד האירופי נקטו במאמצים רבים לטיפול במשבר החוב, כולל רפורמות מרחיקות לכת, אך הן עדיין צריכות ליישם באופן מלא את אותם צעדי צנע ורפורמות.

דרגי סיים ואמר כי המסר של הבנק המרכזי הוא: "האירו כאן כדי להישאר לתמיד ומדינות גוש האירו ינקטו את כל הצעדים כדי להבטיח זאת".