אי.בי.אי: "מניית החברה לישראל צריכה להכפיל את שוויה"

"בטווח הארוך משקיעי החברה ייהנו גם מעליית שווי בכיל וגם מהצטמצמות הדיסקאונט על החזקה זו"

"מניית החברה לישראל זולה, בכל דרך שמסתכלים עליה" - במלים האלה פותח גיל בשן, אנליסט בכיר בבית ההשקעות אי.בי.אי, סקירה עדכנית שפרסם היום על החברה. בשן חזר על המלצת "קנייה" למניה, תוך שהוא נוקב במחיר יעד של 4,100 שקל, הגבוה בכ-90% ממחיר המניה הנוכחי. מחיר היעד של בשן הופחת בכ-15% ביחס להמלצה הקודמת שלו על החברה, בנובמבר 2011, כאשר בפרק הזמן שחלף לא נרשם שינוי משמעותי במחיר המניה.

בשן כותב כי "שווי ההחזקות הסחירות, בניכוי החוב הפיננסי, מגלה פער של 60% מול מחיר השוק שלהן". הוא מציין כי כיל, ההחזקה המרכזית של החברה לישראל, מהווה כ-84% משווי הפורטפוליו שלה, וכשמעריכים את כיל לפי השווי הכלכלי המוערך על ידי אי.בי.אי ב-53 שקל למניה (כ-23% מעל למחיר הנוכחי), הרי ש"מניית החברה לישראל צריכה להכפיל את שוויה".

"תתקשה להמשיך לתמוך בצים"

"כיל ממשיכה להוות את עיקר השווי בחברה לישראל, ועל בסיסה צריכות להתקבל גם החלטות ההשקעה בחברה", כותב בשן. "מעבר לשוויה היחסי בפורטפוליו, תרומתה התזרימית באמצעות דיבידנד לחברה לישראל מאפשרת את המשך ההשקעות בפיתוח יתר הפעילויות עליהן שוקדת החברה. בטווח הארוך אנו מעריכים כי משקיעי החברה לישראל ייהנו פעמיים, פעם ראשונה מעליית שווי בכיל שיתגלגל לשווי החברה לישראל, ובפעם השנייה מהצטמצמות הדיסקאונט על החזקה זו".

בשלב זה מעדיף בשן להעריך את שווי מיזם המכונית החשמלית בטר פלייס לפי היקף ההשקעה של החברה לישראל, ללא אפסייד כלשהו, ואת השווי של חברת הספנות צים הוא קובע לפי מחצית מהונה העצמי. "צים לא הייתה שורדת את המשבר האחרון בכוחות עצמה, ורק הזרמות הון מהותיות מצד חברת האם ובעלי השליטה בה אפשרו את המשך פעילותה במתכונתה הנוכחית", כתב בשן. "אין ספק כי ההשקעה בצים לא הביאה לתשואה נאותה (או תשואה חיובית כלשהי) לבעלי מניות החברה לישראל, על-אף שמצב זה עוד יכול להשתנות בטווח הארוך".

בשן צופה כי "המשך המשבר בענף הספנות, יובילו לסטייה מהותית מהתוכנית העסקית. נכון להיום אנו מעריכים כי החברה לישראל תתקשה להזרים הון נוסף לצים, מאחר שהנכונות של בעלי המניות מקרב הציבור להזרמות הללו מוטלת בספק, ולכן עתידה של צים תלוי בעיקר במצב השוק בשנה-שנתיים הקרובות".