S&P מעלות חותכת דירוג אג"ח קרדן NV ב-11 דרגות

חברת הדירוג הורידה את הדירוג לרמה של CC עם תחזית שלילית: "רכישה חוזרת של אג"ח החברה תגרום להרעה בנזילות קרדן, ולהגדלת הגירעון הצפוי להיווצר בשנת 2014 בין המקורות והשימושים"

חברת ההשקעות קרדן NV שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור ספגה היום (ב') מהלומה נוספת: הורדת דירוג לחוב החברה בלא פחות מ-11 דרגות על ידי S&P מעלות, מרמה של BBB לרמת CC, הנחשבת ל"רמת דירוג נמוכה במידה רבה מאוד".

הורדת הדירוג הגורפת מגיעה לאחר שבשבוע שעבר הודיעה קרדן על תוכנית לרכישה חוזרת של אג"ח שהנפיקה, בהיקף של כ-50 מיליון אירו, בהמשך לתוכנית רכישה בהיקף דומה שיושמה במהלך 2012 והביאה לכך שהקבוצה רכשה עד כה כ-22% מהערך הנקוב של סדרה א' במחיר של 20% מתחת לשווי המתואם.

במעלות מציינים: "להערכתנו, ישנה סבירות גבוהה שהנהלת החברה תיישם את תוכנית הרכישה הנוספת, ותוביל לכך שחלק ניכר מהערך הנקוב שבמחזור (34%-45% מסדרה א') יירכשו, במצטבר, במחירים הנמוכים משמעותית מערכן המתואם".

עוד לדבריהם, "בעקבות יישום תוכנית הרכישה החדשה, אנו מעריכים כי פרופיל הנזילות של החברה יורע ל'חלש', שהינה הרמה הנמוכה ביותר שאנו משייכים על פי הקריטריונים שלנו, ואשר משקפת במקרה הנידון ניהול מזומנים אגרסיבי מאד של הקבוצה. זו תוריד אמנם במקצת את רמת המינוף הכוללת של התאגיד, אך תגרום להגדלת הגירעון שצפוי להיווצר בשנת 2014, בין מקורותיה של הקבוצה לבין השימושים שלה ל-70 מיליון אירו. תחזית הדירוג השלילית משקפת את הצפי שלנו להורדת דירוג נוספת בטווח הקרוב של אג"ח א', ל-D (דיפולט - רמת הדירוג הנמוכה ביותר), וזאת לאחר התקדמות משמעותית בתוכנית הרכישה החוזרת".

שתי סדרות האג"ח של קרדן, בהיקף כולל של 2.5 מיליארד שקל, נסחרות כעת בתשואת זבל של עד 35%. מניית החברה צנחה ב-83% בשנה האחרונה, על רקע קשייה העסקיים, למחיר המשקף לחברה שווי של 246 מיליון שקל בלבד.

קרדן NV פועלת בחו"ל בתחומים של נדל"ן (GTC פולין), תשתיות מים (תהל) ושירותים פיננסיים (TBS).

כלכלני S&P מעלות מציינים שאם השלמת המהלך של הרכישה החוזרת של האג"ח, הדירוג צפוי לעלות.