גולדמן זאקס: זה מה שיו"ר ה'פד' ברננקי יגיד בנאומו הערב

ז'אן האציוס מבנק ההשקעות: "אנו מצפים מברננקי לצאת בנאום מתון" ■ ומה באשר להקלה כמותית: בגולדמן סבורים כי ברננקי יתייחס לנושא, "לפחות בקווים כלליים"

אז מה צפוי לומר יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, בעדותו מול הקונגרס האמריקני היום ומחר? בגולדמן זאקס מעריכים כי יו"ר ה'פד' יענה הערב על הציפיות ויציין כי האפשרות להקלות כמותיות נוספות בארה"ב רלוונטית - וכי הקלות אלו יכולות לנוע בין הארכת תקופת הריבית האפסית במשק, ועד רכישות אג"ח נוספות תוך פגיעה במאזן הבנק.

"אנו מצפים מברננקי לצאת בנאום מתון אך לציין כי הוא מודאג מההתפתחויות הכלכליות האחרונות", סבור ז'אן האציוס מגולדמן זאקס, המציין כי "אחרי הכל, האינדיקטורים הכלכליים האחרונים היו די מאכזבים.

עוד מעדכנים בגולדמן זאקס את תחזיות הצמיחה בארה"ב לרבעון השני של השנה, לרמה של 1.1% (שנתי) לעומת 1.6% בתחזית קודמת (אשר ניתנה ביוני השנה).

באשר לאפשרות כי ברננקי יכריז (כמצופה) על תוכנית רכישות אג"ח שלישית בארה"ב, אשר לפי השמועות צפויה להתמקד ברכישות אג"ח מגובות-משכנתאות (MBS), מציין האציוס: "היו"ר ירמוז על הקלות נוספות, לפחות בקווים כלכליים... אם ברננקי יספק רשימה מפורטת יותר, היא תנוע בין הארכת תקופת הריבית האפסית בארה"ב ועד רכישות נוספות תוך הגדלת המאזן".