רשת קפה גרג: מכירות של 180-200 מיליון שקל בשנה

יאיר מלכה, מבעלי הרשת: "הרווח התפעולי הממוצע של הסניפים עומד על 15%" ■ הרשת משיקה מיתוג מחדש ותפתח עד סוף השנה 8 סניפים חדשים

6 שנים לאחר היציאה מהעיר חיפה, רשת קפה גרג מבססת את מעמדה כרשת בתי-הקפה השלישית בגודלה בישראל ויוצאת במהלך מיתוג מחדש. הרשת הודיעה היום (א') כי תשקיע 4 מיליון שקל במיתוג הרשת.

במסגרת זו מוחלף שם הרשת מ"קפה גרג מאוד" ל"גרג". מהלך המיתוג יבוא לידי ביטוי גם בשיפוץ הסניפים ויצירת קונספט עיצובי חדש לרשת.

רשת קפה גרג, שהוקמה ב-1994, מונה היום 83 סניפים, ועד סוף השנה הנוכחית היא תפתח 8 סניפים חדשים.

לפי הערכות, מחזור המכירות השנתי של הרשת יעמוד השנה על 180-200 מיליון שקל (במחירים לצרכן).

יאיר מלכה, מנכ"ל ומבעלי הרשת, חשף היום את רווחיות הרשת. לדבריו, העלות הגולמית של כלל המוצרים בבתי-הקפה עומדת על 32%, ואילו הרווחיות התפעולית של סניף ממוצע עומדת על 15%.

על-פי ניתוח שביצעה חברת מרקט ווטש עבור הרשת, שוק בתי-הקפה מגלגל 3.5 מיליארד שקל בשנה, ובישראל פועלים 442 סניפים של רשתות הקפה.

ארומה ישראל מחזיקה בנתח כמותי של 20% מהשוק. אחריה רשת קפה קפה עם נתח שוק של 19.7%, והשלישית היא קפה גרג עם נתח כמותי של 14.3% מהשוק.

בעשירייה הראשונה ניתן למצוא את קפה ג'ו (8%), רולדין (6.8%), קקאו (5.4%), ארקפה (4.8%), קפה הלל (3.4%), קפה נטו (3%) וסי אספרסו (3%).

לדברי יאיר מלכה, מבעלי רשת גרג, שוק הקפה חווה ב-4 השנים האחרונות צמיחה של 35%.

מהלך נוסף שמבצעת הרשת הוא הרחבת הפעילות למכירה של מוצרים הביתה. במסגרת זו פותחת הרשת פינות פטיסרי לממכר של עוגות, לחמים, ריבות, עוגיות, פרלינים וכדומה, בדומה לאופן שבו פועלת כיום רשת רולדין.

"לא מרגישים את ההאטה"

מלכה התייחס היום להאטה במשק ואמר: "אנחנו לא מרגישים כלום. עונת הקיץ היא בכלל שיא העבודה שלנו. יש האטה במסעדות, לא בבתי-הקפה. בגרג המנות גדולות, וארוחת בוקר מספיקה לשניים, כך ששני אנשים יוצאים עם חשבון של 70 שקל".

לדברי מלכה, הרחבת הפעילות צפויה להביא לגידול של 20%-25% במכירות הסניפים בהם ייפתח הפטיסרי.

לפני 10 ימים חנכה הרשת סניף חדש בקניון מלחה בירושלים, במקום סניף יטבתה שפעל במקום.

"ביטבתה בשיא הפדיון עמד על 1.5 מיליון שקל בחודש במלחה, ולפני שאנחנו נכנסנו הפדיון שלו ירד ל-300 אלף שקל. השוק התחדש. יטבתה לא עשה מתיחת פנים והתיישן. ב-10 הימים הראשונים לפעילות של של הסניף פדינו 300 אלף שקל. זה מה שיטבתה עשה בחודש", אומר מלכה.

לדברי מלכה, הרשת פועלת היום להגדיל את רשת הסניפים משטח של 150 מטר ל-400 מטר בממוצע, ולהמשיך לבדל את עצמה מול רשתות הקפה האחרות.

רשתות בתי קפה
 רשתות בתי קפה