הרוויח על אפל כ-8,400% וכעת טוען: פייסבוק תזנק ב-257%

קודי ווילארד, מנהל קרנות גידור בעברו ובעל מספר בלוגים פופלרים במיוחד בהווה, הספיק כבר להרוויח על פייסבוק כ-40% וממליץ לרכוש אותה בטענה שהיא תפרוץ מעלה בשנים הקרובות

קודי ווילארד, מנהל קרנות גידור בעברו ובעל מספר בלוגים פופלרים במיוחד, ביניהם The Cody Word, דואג להתגאות בכך שהוא רכש את אפל במחיר של 7 דולרים ולא הרפה ממנה מאז. מאז הספיק לרכוש מוניטין וכבוד רב בקרב הסוחרים והמשקיעים בעקבות מספר המלצות מוצלחות. כעת, הוא טוען כי פייסבוק עשויה לזנק בעתיד בכ-257% ל-100 דולר, אם היא רק תצליח לבנות מודל פרסום טוב לאפליקציית הסלולר שלה.

ווילארד מציין כי משקיעים רבים תוהים האם פייסבוק תצליח להפוך את הכמות העצומה של המשתמשים ברשת החברתית לכסף, והאם היא תצליח לנתב את הצמיחה הגדולה במשתמשי אפליקציית הסלולר שלה למודל עסקי מנצח.

הבלוגר הפופולרי טוען כי מאחר שמכירות המחשבים האישיים נמצאים במגמת ירידה, והסמארטפונים נמצאים במגמת עלייה, בעתיד הקרוב מאוד הטלפונים החכמים "יזכו לאהדה רבה של משרדי הפרסום".

אולם, באותה נשימה ווילארד טוען כי פייסבוק עדיין לא הצליחה לחדור לשוק הפרסום בסלולר ומצוטט מאמר שפורסם במגזין "פורבס" בו נטען כי המשימה הגדולה של הרשת החברתית היא למצוא את המודל העסקי שיניב לה רווחים מהפרסום בסלולר אך במקביל ישמור על אמון המשתמשים ויספק להם חווית שימוש מהנה.

"מה שאני אומר זה שכדאי להחזיק בפייסבוק כי היא מציעה את הפלטפורמה היחידה אותה כולם צורכים ובה כולם משתפים את התוכן האהוב עליהם", מציין ווילארד, שטוען כי מניית החברה תזנק לרמה של 100 דולר ושווי השוק שלה יאמיר ל-200 מיליארד דולר.

כיצד היא תעשה זאת? ווילארד טוען כי כאשר לוקחים בחשבון שהכנסותיה של החברה ימשיכו להניב לה בקצב קבוע 3 מיליארד דולר (ההכנסות שלה ב-2011), אז מכפיל המכירות שלה יהיה 20. זאת, בהתחשב כמובן בקצב גידול המשתמשים שלה, אותו הוא מעריך בכ-11% ב-5 השנים הבאות, חרף העובדה שבשנה החולפת החברה הצהירה כי חל גידול של 33% במשתמשים הפעילים שלה בחודש, ל-900 מיליון.

לצורך הגילוי הנאות נציין כי ווילארד רכש בעצמו את מניית פייסבוק והמליץ לקוראיו לרכוש אותה. מאז הוא רשם עליה רווחים של יותר מ-10%.