נגיד הבנק המרכזי האירופי רומז על שימוש ב"נשק יום הדין" למיגור המשבר באירופה: "נעשה הכול כדי לשמור על האירו; תאמינו לי - זה יספיק"

מריו דרגי אמר את הדברים בכנס בלונדון - והקפיץ את האירו והשווקים ■ "הדברים שלו מרמזים על אפשרות לרכישת אג"ח של ספרד ואיטליה"

נשיא הבנק המרכזי האירופי התחייב היום "לעשות הכול" כדי לשמור על האירו. בכנס משקיעים בלונדון אמר דרגי ש"הבנק המרכזי האירופי ייעשה הכול על מנת לשמור על האירו, ותאמינו לי - זה יספיק".

דרגי לא פירט לאילו צעדים הוא מתכוון, אולם בשווקים ישנה תקווה כי הבנק המרכזי האירופי ישוב לרכוש אג"ח ממשלתיות של ספרד ואיטליה בהיקפים גדולים מאוד על מנת להוריד את תשואות האג"ח של ממשלות אלה.

"הדברים שלו בהחלט מרמזים על כך שהבנק המרכזי האירופי החזיר לשולחן הדיונים את האפשרות של רכישת אג"ח ספרדיות ואיטלקיות, כמו גם האפשרות לסבב נוסף של הלוואות לטווח ארוך לבנקים באירופה עם ריבית כמעט אפסית", אמר כריס סיקלונה, כלכלן בחברת Daiwa Capital Markets. "אך בדומה לקיץ שעבר, התוכניות הללו יהיו זמניות בלבד".

בעקבות דבריו של דרגו האירו רושם עלייה מול הדולר ל-1.22 דולרים לאירו, החוזים העתידיים בוול סטריט רושמים עליות של יותר מ-1%. והתשואות על אגרות החוב של ספרד ל-10 שנים רשמו ירידה וכעת הם עומדים על 7.21%. התשואות על אגרות החוב של איטליה עומדות על 6.08%.

במהלך הנאום שלו אמר דרגי כי גוש האירו הינו חזק יותר ממה שהאנשים והאנליסטים חושבים. בנוסף הוא גם התייחס לאפשרות של שיתוף החובות הריבוניים וטען שזה רק עניין של זמן עד שזה יקרה.

דרגי בעצם חזר על דברים שאמר במהלך סוף השבוע האחרון בראיון לעיתון הצרפתי "לה-מונד" לפיהם גוש האירו לא יתפרק. במהלך הראיון נשאל דרגי האם גוש האירו נמצא בסכנה? דרגי ענה בביטחון ובתקיפות: "חד משמעית לא. אנחנו כן רואים את התחזיות השחורות שמספקים האנליסטים לגבי התפרקות גוש האירו. אבל הם לא מודעים למאמצים הפוליטיים שהושקעו בהקמת הגוש הזה. תהליך הקמת גוש האירו אינו הפיך".