הכלכלה האמריקנית צמחה ב-1.5%; הצרכנים סוגרים הארנק

הצפי היה לצמיחה של 1.3%-1.5% ■ הוצאות הצרכנים עלו ב-1.5% בלבד, בהשוואה ל-2.4% ברבעון הראשון ■ המכירות הסופיות, ללא ייבוא ומלאים, נחתכו ל-1.2% בלבד ■ הצמיחה ברבעון הראשון עודכנה כלפי מעלה ל-2%

כלכלת ארה"ב ממשיכה לצמוח בקצב נמוך יותר מרבעון לרבעון, אולם בקצב מהיר יותר מההערכות, כך עולה מהאומדן הראשוני לצמיחת המשק האמריקני שפורסם היום (ו').

הצמיחה ברבעון השני האטה ל-1.5% לעומת 2% ברבעון הראשון של השנה, שעה שהוצאות הצרכנים והעסקים בכלכלה הגדולה בעולם האטו בהתאם למגמה הגלובאלית והמקומית. הצפי, עם זאת, היה לצמיחה בקצב של 1.3% בלבד.

הוצאות הצרכנים טיפסו ב-1.5%, בהשוואה לעלייה של 2.4% ברבעון הראשון. מדובר בקצה ההוצאה האיטי מזה שנה, מה שעשוי להביא ללחץ נוסף על הפדרל ריזרב להשיק תוכנית הקלה כמותית שתזרים כסף לכלכלה.

גם הוצאות המגזר העסקי האטו, ביניהן השקעות עסקים והוצאות על המלאים, שהגיעו ברבעון השני ל-66.3 מיליארד דולר, לעומת 56.9 מיליארד דולר ברבעון הראשון. באופן כללי ההוצאות הממשלתיות בכל הרמות נפלו בשיעור משולב של 1.4%.

עוד מנתוני הרבעון: הייצוא עלו ב-5.3% בעוד הייבוא טיפס ב-6%. והנתון החשוב של המכירות הסופיות, אשר אינו כולל ייבוא ומלאים, נחתך ל-1.2% בלבד. מדובר ברבעון חמישי ברציפות בו המכירות הסופיות בארה"ב עולות בפחות מ-2%.

שיעור האינפלציה ירד ל-1.6% לעומת 2.4%, ולהוציא מזון ואנרגיה, המדד עלה ל-1.8% לעומת 1.9% ברבעון הקודם. מדד החסכון הפרטי עלה ל-4%, כאשר ההכנסה עלתה ב-3.2%.

עוד יש לציין ששיעור הצמיחה ברבעון הראשון עודכן כלפי מעלה ל-2% לעומת ההערכות הקודמות שעמדו על 1.9%, וכמו כן הצמיחה ברבעון הרביעי של 2011 עודכן ל-4.1% לעומת 3% בהערכות הקודמות.