יזמי הפרויקטים הסולאריים במחאה נגד רשות החשמל

זאת במסגרת המחאה על הקצב האיטי לאישור הסכמי מימון לפרויקטים סולאריים, בעיקר נוכח בצורת החשמל ממנה סובל המשק בקיץ האחרון

יזמי הפרויקטים הסולאריים יוצאים למחאה אקטיבית כנגד רשות החשמל. בכירי רשות החשמל הופתעו לקבל היום משלוח של 8 פומפות - אחת לכל בכיר ברשות. זאת במסגרת המחאה על הקצב האיטי לאישור הסכמי מימון לפרויקטים סולאריים, בעיקר נוכח בצורת החשמל ממנה סובל המשק בקיץ האחרון.

היזמים יוצאים נגד הרשות שאישרה 31 סגירות פיננסיות בלבד ב-50 ימים. לטענתם, מדובר בקצב איטי במיוחד לאישור טפסים שמצריכים בדיקה טכנית בלבד לאחר שכל סגירה פיננסית לפרויקט עבר את כל האישורים האפשריים כולל ליווי בנקאי מלא.

לראשי רשות החשמל נשלח בצירוף הפומפה מכתב בנוסח הבא:

"רשות החשמל פרסמה בשבוע שעבר הודעה שכותרתה 'רשות החשמל אישרה 68 בקשות לסגירה פיננסית'. קורא מן השורה עשוי לחשוב, כי מדובר ב-68 בקשות חדשות המתווספות ל-37 הבקשות שכבר אושרו על ידי הרשות בראשית חודש יוני.

להבדיל מאותו קורא מן השורה, יזם מתוסכל שבודק את רשימת הפרוייקטים המצורפת להודעה, מגלה, כי מתוך הרשימה, רק 31 בקשות חדשות אושרו, שמתווספות ל-38 שכבר אושרו.

במילים פשוטות, רשות החשמל בדקה ואישרה 31 בקשות במשך 50 ימים. הכלבים ימשיכו לנבוח... והשיירה תמשיך לעבור... בימים בהם מדינת ישראל זקוקה לכל מגה-וואט נוסף, אנו, היזמים מצפים מרשות החשמל לשחרר את הסתימה, ולאשר את כלל הבקשות לאישור הסגירות הפיננסיות למערכות בינוניות בקצב מואץ, המשקף גם סטנדרט שירות ראוי ומקובל מזה לא זכינו עד כה".