המורדים בסוריה: הטלוויזיה והרדיו הממלכתיים - בידינו

מתנגדיו של בשאר אסד הודיעו כי בתום לילה רצוף קרבות עזים, הצליחו לוחמי "צבא סוריה החופשית" להשתלט על כ-60% משטח העיר חאלב ■ גם תחנת המשטרה עברה לידיהם

כוחות האופוזיציה בסוריה דיווחו הבוקר כי בתום קרבות עזים שהתרחשו במהלך הלילה בינם לבין צבאו של בשאר אסד, הצליחו להשתלט על כ-60% משטח העיר חאלב וכן על מבני תחנות הרדיו והטלוויזיה הממלכתיים שם, שהתרוקנו מיושביהם בעקבות ההפצצות הכבדות שביצע באזור חיל האוויר הסורי.

ב"צבא סוריה החופשית" מסרו כי כלי התקשורת הפסיקו את שידוריהם וכן כי נאמניו של אסד נמלטו מהאזור שנתון לשליטתם. מפקד כוחות האופוזיציה בחאלב האשים כי כוחות הצבא הנאבקים באנשיו זכו לתגבורת לוחמים שהגיעו מאירן.

אתרים אסטרטגיים נוספים שנפלו לידי המורדים בחאלב הם תחנת המשטרה שבעיר, שבה נעצרו כמה מנאמניו של אסד וממנה הוחרמו כלי נשק ותחמושת. בשיחת "סקייפ" שערך אחד הפעילים עם אנשי סוכנות הידיעות "רויטרס" ציין כי בימים האחרונים גבו הקרבות העזים בעיר את חייהם של 20 אזרחים שנפגעו מאש ארטילריה ומסוקים.

ישראל הזהירה: "אסד לא יהסס להשתמש בנשק כימי"

שגריר ישראל לאו"ם רון פרושאור הזהיר הלילה את הקהילה הבינלאומית מפני התממשות תרחיש שבו יחליט הרודן הסורי להשתמש בנשק הכימי שברשותו. הוא אמר את הדברים אחרי שהעצרת הכללית בניו-יורק גינתה הלילה בחריפות את המשטר הסורי.

"אל תשלו את עצמכם - מנהיג הטובח באכזריות בילדים היום, לא יהסס להפעיל נגדם נשק כימי מחר", אמר פרושאור, שהתייחס גם לחשש הישראלי מפני זליגה של נשק כימי לארגוני טרור: "עליכם להעביר מסר חד משמעי לאסד - העברת נשק כימי לחיזבאללה או לארגוני טרור אחרים היא קו אדום שאסור לו לחצות".

בהצעת ההחלטה בעצרת האו"ם תמכו 133 מדינות, לעומת 12 שהתנגדו לה - בהן סין, רוסיה, קוריאה הצפונית ואיראן. 31 חברות, בהן לבנון, נמנעו.