סוריה: ראש הממשלה ערק לירדן, שר האוצר ניסה ונתפס

הטלוויזיה הרשמית בסוריה דיווח הבוקר כי נשיא המדינה בשאר אסד פיטר את ראש הממשלה ■ גורם רשמי ירדני אישר כי ראש הממשלה הסורי נמצא על אדמת ירדן יחד עם משפחתו

גל העריקות בסוריה נמשך, והיום (ב') הגיע תורו של לא אחר מאשר ראש הממשלה הסורי ריאד חיג'אב לערוק. על פי דיווחים בתקשורת הערבית וגורמי אופוזיציה סורים, חיג'אב ברח, יחד עם ממשפחתו, מסוריה והוא נמצא כעת בירדן. גורם רשמי ירדני אישר את הדיווחים. יחד עם ראש הממשלה ערקו 2 שרים בממשלה הסורית ו-3 קצינים בכיר בצבא הסורי, כך אמר אחד הדוברים של המורדים. העריקה הזאת מצטרפת לעריקה של האסטרונאוט הסורי היחיד מוחמד פארס מאתמול, ועל פי גורמי האופוזיציה מספר הקצינים שערקו עומד היום על 31.

הטליוויזה הממלכתית הסורית דיווחה מוקדם יותר הבוקר כי חג'אב, שנכנס לתפקידו רק לפני חודשיים בדיוק (ב-6 ביוני), פוטר מתפקידו, בעקבות המהלך החליט חיג'אב יחד עם אשתו וארבעת ילדיו לברוח לירדן. על פי העוזר שלו שהתראיין לרשת אלג'זירה, חיג'אב מתכוון לחבור למורדים, והם אלו שעזרו לו לברוח לירדן. הטליוויזיה הממלכתית הסורית הודיעה שכבר מונה לו מחליף. הטליוויזיה מדווחת גם שכוחות הביטחון במדינה הצליחו לעצור את שר האוצר לפני שהצליח לערוק.

בתוך כך, היום אירע פיצוץ בקומה השלישית של משרדי הטליוויזיה הממלכתית הסורית. על פי שר המידע עומראן זועבי אף לא נפצע בצורה קשה מהפיצוץ, ושידורי הטליוויזיה של הערוץ נמשכו כרגיל. עדיין לא ברור מי עומד מאחורי הפיגוע הזה.

ארגוני האופוזיציה בסוריה מדווחים שנהרגו היום 44 איש בקרבות בין המורדים לבין הצבא הסורי, כשרוב הקרבות מתנהלים בעיר חאלב. מפקד של המורדים מעריך שהצבא הסורי יפתח במתקפה חריפה על העיר בנסיון להדוף אותם כשאחד הלוחמים טען שחלק מהמורדים נאלצו לסגת ממספר שכונות בעיר בעקבות הפצצות מאסיביות של טנקים ומטוסים של המשטר הסורי.