עוד פיטורים בעיתונות: עשרות יפוטרו מ"הארץ" ו"דה מרקר"

32 איש יפוטרו מ"הארץ" ■ ההנהלה טרם סיימה להכין את רשימת המפוטרים ב"דה מרקר" ■ גורם בוועד העובדים: ככל הנראה ננקוט עיצומים

המשבר בשוק התקשורת נמשך: עשרות עובדים יפוטרו מ"הארץ" ו"דה מרקר", מתוכם 32 איש יפוטרו מ"הארץ"; בשלב הזה ההנהלה עדיין לא סיימה להכין את רשימת המפוטרים ב"דה מרקר"; הנהלת "הארץ" מתכננת כי הפיטורים של 32 העובדים יבוצעו עד החגים - כך הודיע ועד עיתונאי "הארץ" לעובדים באסיפת חירום שהתקיימה היום (ד') במערכת.

באסיפה שהתקיימה בשעות אחר-הצהריים במערכת "דה מרקר" בתל-אביב עדכנו חברי הוועד את העובדים לגבי תוכן השיחות שהתקיימו באחרונה מול ההנהלה, ובעיקר על סבב הפיטורים הקרוב.

הוועד סיפר כי ההנהלה מתכננת לפטר את העובדים במספר סבבים. הוועד הודיע להנהלה כי הוא ידון עמה על כלל הקיצוצים, כלומר על התוכנית הכוללת, ולא על כל מחלקה בנפרד.

בשלב זה עדיין לא החליטו העובדים כיצד לנקוט בתגובה להחלטה שהתקבלה, אך גורם בוועד אמר ל"גלובס" כי ככל הנראה יינקטו עיצומים.

הפיטורים ב"הארץ" הם חלק מגל של פיטורים שעובר לאחרונה על שוק העיתונות המקומי, בין השאר בעיתון "מעריב", שבו מפוטרים עשרות עובדים; וכן בקבוצת "ידיעות אחרונות", שהודיעה בשבוע שעבר על פיטורי עשרות עובדים, ואף האשימה את "ישראל היום" במצבו של שוק העיתונות.