המדד האגדי הזה "צועק" למשקיעים: הגיע הזמן לקנות מניות

דאג קאס, מנהל חברת הפיננסים סיבריז פרטנרז, טוען כי מדד סנטימנט המשקיעים שהמציא האסטרטג והמנתח הטכני האגדי בוב פארל, קרוב לאיתות שורי

בעוד ערפל חוסר הוודאות בשווקים התגבר לאחרונה והמשקיעים כמהים למוצא פיהם של ראשי הבנקים המרכזיים באירופה וארה"ב, הוויכוח בין האנליסטים הדוביים לבין אלו האופטימיים יותר עולה מדרגה.

אמש התראיין לסוכנות "בלומברג" הכלכלן הפסימי מארק פאבר, המכונה "ד"ר דום" וטען כי שוק המניות יעלה לכל היותר עד הבחירות בארה"ב ולאחר מכן תגיע קריסה גדולה שתסגור את הפער בין הכלכלה הריאלית לשוק המניות.

דאג קאס, מנהל חברת הפיננסים סיבריז פרטנרז, טוען במאמר שפרסם בבלוג הכלכלי הפופלרי Real Money, כי שוק המניות דווקא הולך לעלות, תוך שהוא מבסס את התחזית שלו על האינדיקטור הכלכלי שיצר האנליסט האגדי בוב פארל ומכונה על שמו - "אינדיקטור הסנטימנט של פארל".

פארל היה אסטרטג והמנתח הטכני הראשי בבנק ההשקעות מריל לינץ' במשך 25 שנים ויצר את האינדיקטור המבטא את הסנטימנט, כדי לנבא את כיוון השווקים העתידי. "האינדיקטור שיצר פארל מתבסס על שיעור המשקיעים השוריים בסקר ה-AAII (סקר הבוחן את סנטימנט המשקיעים וממפה את שיעור המשקיעים השוריים אל מול הפסימיים והנייטרלים), המחולק בשיעור המשקיעים הדוביים בנוסף לחצי מהנייטרלים. כדי להעריך לאן מועדות פני השווקים פארל לוקח לאחר מכן את הממוצע הנע של ה-10 שבועות.

איתות שורי מתרחש כאשר הממוצע נע של ה-10 שבועות נופל מתחת לרמה של 0.5 נקודות ומתחיל לעלות. (קאס מציין כי לעיתים השווקים מתחילים לעלות רק לאחר שבועיים או קצת יותר).

מנגד, איתות דובי, המאותת על קניות יתר ועל כך שהגיע הזמן למכור קצת סחורה, מתרחש כאשר הממוצע הנע של ה-10 שבועות עולה מעל 1.5 נקודות ואז מתחיל לרדת.

קאס טוען בפוסט שפירסם כי המדד קרוב כעת לרמה של 0.5 נקודות, כלומר הוא מאותת למשקיעים כי הגיע הזמן לקנות מניות.