רה"מ הסורי שערק: אסד שולט רק ב-30% מהמדינה

(עדכון) ריאד חיג'אב, בעל התפקיד הבכיר ביותר שנטש את אסד וברח לירדן, אומר: "המשטר הסורי קורס, גם רוחנית וגם כלכלית" ■ במסיבת עיתונאים שכינס בעמאן האשים: "אסד הוא אויב האל"

ראש ממשלת סוריה לשעבר ריאד חיג'אב, שערק לפני כשבוע יחד עם בני משפחתו, אומר שהנשיא בשאר אסד ומשטרו שולטים רק ב-30% משטח המדינה. במסיבת עיתונאים שכינס בעמאן בירת ירדן אמר חיג'אב שמצב הרוח בממשל הסורי בשפל אחרי 17 חודשים של קרבות, וכך גם המצב הכלכלי.

"הו מהפכנים נאמנים, המהפכה שלכם הפכה דוגמה למאמץ והקרבה למען החופש והכבוד", אמר ראש הממשלה הסורי לשעבר. "אני מבטיח לכם, מניסיוני בתפקידי הקודם שהמשטר קורס, גם רוחנית וגם כלכלית, הוא שם דגש רק על כוח הצבא".

"המשטר שולט רק ב30% משטחה של סוריה", אמר חיג'אב לעיתונאים וקרא למורדים: "המשיכו והשלימו את המהפכה ושמרו על אחדותה של סוריה".

העולם חייב להתערב

ראש הממשלה לשעבר, כמו רבים מחברי האופוזיציה, שייך לבני העדה הסונית המהווים רוב בסוריה ולא נמנה על המעגל הקרוב לאסד של העלאווים. עירקתו של חיג'אב - בעל התפקיד הבכיר ביותר שנטש את אסד - הייתה מכה כואבת לממשל העלאווי המתפורר.

אנשיו של אסד טענו שהם פיטרו את חיג'אב עוד לפני שערק לשורות האופוזיציה, אבל במסיבת העיתונאים דחה ראש הממשלה לשעבר את הטענות. "אסד הוא האויב של האל", תקף. "זו חובתי לשטוף את ידיי שמלוכלכות מהמשטר המושחת". הוא הודה למדינות כמו ערב הסעודית, קטאר וטורקיה, שתומכות באופוזיציה, וקרא לקהילה הבינלאומית לעשות יותר כדי להפיל את המשטר בדמשק.

דיווח: רגליו של אחיו של אסד נקטעו בפיגוע

בפיגוע הקטלני במטה לביטחון הלאומי בדמשק בחודש שעבר נהרג גיסו של בשאר אסד, וכעת מתברר כי אחיו של הנשיא נפגע באורח אנוש. סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב טוען כי מאהר אסד איבד את שתי רגליו בפיצוץ.

העיתון הסעודי "אל-ווטאן" ציטט היום את בוגדנוב באומרו כי מצבו של אסד האח מוסיף להיות אנוש, וכי הוא "ממשיך להילחם על חייו - גם כעת" בבית-החוילם שבו הוא מאושפז.

בפיצוץ במרכז העצבים של השלטון הסורי בדמשק נהרגו 4 אישים בכירים במשטר, ובהם מי ששימש עד אז שר ההגנה במשך 11 חודשים - דאוד עבדאללה ראג'חה. בכיר נוסף שחוסל הוא עאסף שווקאת, גיסו של הנשיא אסד, סגן שר ההגנה ומי שנחשב לראש מנגנוני המודיעין הסוריים.