אפריקה ישראל: הגענו להסדר על מגדל האפת'ורפ בניו-יורק

אתר בארה"ב דיווח כי אפריקה ישראל איבדה השליטה באפת'ורפ - והמניה נופלת עוד 3% ■ אפריקה מכחישה: "ממשיכים להחזיק ב-50% מהנכס" ■ החברה מודה: כחלק מהסדר החוב הועברו לבנק Area זכויות נוספות לניהול הנכס

אפריקה ישראל מכחישה בתוקף את הדיווח באתר The Real Deal לפיו היא איבדה את השליטה בבניין האפת'ורפ בניו יורק. הבניין ממוקם ב-Upper West Side במנהטן ולפי הדיווח אפריקה איבדה את השליטה בו ל-Area Property Partners.

לפי הדיווח, ממשלת אירלנד השולטת בבנק אנגלו-אייריש, מכרה את ההלוואה שנלקחה כנגד רכישת השליטה במגדל ל-Arefin U.S. Investment, חברה בת של Area Property Partners. המכירה נעשתה ב-10 באוגוסט ומדובר בהלוואה בהיקף של 385 מיליון דולר. האתר האמריקני מדווח גם שבכירי אפריקה התפטרו מדירקטוריון החברה המנהלת את האפת'ורפ. במקומם מונו נציגים מטעם Area, כגון וויליאם מק, לי ניברט וברדפורד ווילדר.

עם זאת, אפריקה ישראל פרסמה תגובה רשמית עם הכחשה לדיווח: "ב-10 באוגוסט השלימה אפי ארה"ב מימון מחדש להלוואה שנלקחה בפרויקט אפת'ורפ. במסגרת המימון מחדש הוחלפה ההלוואה המקורית שנלקחה מאנגלו אירי והוזרמו ע"י בנק Area וגופים נוספים כספים לפרויקט. בנוסף, בוטלו ערבויות חברה שניתנו ע"י אפריקה כחלק מלקיחת החוב. והוענקו ל-Area זכויות נוספות לניהול הנכס.

"יחד עם זאת, יודגש כי אפי ארה"ב והשותפות בנכס ממשיכות להחזיק כל אחת ב-50% וכי המימון המחודש לא שינה שיעורי אחזקה אלה. יצוין עוד כי האפת'ורפ נוהל בעבר ע"י חברת ניהול חיצונית שנבחרה בהסכמת הבעלים וחברה זו תמשיך בניהולו גם לאחר המימון מחדש".

לפי הדיווח באתר האמריקני, כחלק מהסדר חוב על הנכס, הלוואה חדשה בסך 125 מיליון דולר ניתנה ע"י בנק מקיורי האוסטרלי, והיא מיועדת לפירעון באוגוסט 2014. כ-100 מיליון דולר נוספים מיועדים לפירעון ב-2016 ו-62 מ' ד' ב-2017.

את ההרפתקה באפת'ורפ החל לב לבייב ב-2007, אז הוא חבר למוריס מאן ויחד הם רכשו את הבניין האגדי ב-426 מ' ד'. ברבות הימים תבע לבייב את מאן בטענה שהוא ניהל באופן כושל את הבניין. מאן כמעט ואיבד את הזכויות על הבניין בגין עיקול בשנת 2009.

עם הזמן הסתבכה אפריקה עם ההשקעה, כאשר בנק אנגלו-אייריש איים למכור את ההלוואה שנתן לה במסגרת מכירת חיסול מאסיבית.

אתמול פרסמה אפריקה ישראל אזהרת רווח לרבעון השני ומסרה כי תרשום מחיקה של עד 800 מיליון שקל בגין ירידה בשווי נכסים במזרח אירופה. (לסיפור המלא)