בעוד שבועיים: מחיר הדלק יגיע לשיא של כל הזמנים

ליטר בנזין יתייקר ב-40 אגורות ובתדלוק בשירות מלא יעלה ל-8.26 שקלים ■ הסיבה העיקרית: העלייה במחירי הנפט בעולם וההתחזקות הדרמטית של הדולר מול השקל

הגזירות הכלכליות האחרונות שעמן נאלצים להתמודד אזרחי ישראל רק הולכות ומחריפות, וכפי שמסתמן - בעוד כשבועיים יזנק מחיר הדלק לשיא של כל הזמנים ויעלה ב-40 אגורות לליטר.

בפרק הזמן שנותר עד לקביעת המחיר החדש עשויים אומנם להתרחש שינויים במחיר הסופי, אולם אלה יהיו, ככל הנראה, מינוריים - ויושפעו בעיקר מהתנודות בשער הדולר. כך, בתחילת ספטמבר, יתבקשו אזרחי ישראל לשלם 8.10 שקלים לליטר בנזין 95 אוקטן בתדלוק עצמי. המחיר המלא יעמוד על לא פחות מאשר 8.26 שקלים.

להתייקרות הדלק אחראים הרכיבים הבאים: שיעור המע"מ שיעלה ב-7 אגורות, מס הבלו שיתרום לעלייה של 3 אגורות נוספות - ובעיקר, העלייה במחירי הנפט בעולם וההתחזקות הדרמטית של הדולר מול השקל - שיביאו לתוספות של 30 אגורות.

בחודשים האחרונים, לפני העלייה הדרמטית האחרונה במחיר הדלק, עצר ראש הממשלה בנימין נתניהו את המהלך ברגע האחרון בניסיון להימנע מחציית רף 8 השקלים לליטר בנזין. אלא שהמציאות כעת ככל הנראה לא תאפשר לו לעשות זאת, במיוחד לנוכח הגזירות הכלכליות המחריפות.