רגב: "פרס שמאלן ותבוסתן; בודקת הפסקת כהונתו כנשיא"

חברת הכנסת פרסמה סטטוס, בתגובה לדבריו של נשיא המדינה בריאיונות לתקשורת לכבוד יום הולדתו ה-89 ■ פרס בריאיונות: "ישראל לא יכולה ולא צריכה לתקוף באיראן"

סערה במערכת הפוליטית, לאחר שנשיא המדינה שמעון פרס התבטא בראיונו לתקשורת לכבוד יום הולדתו ה-89 כי "ישראל לא יכולה ולא צריכה לתקוף באיראן".

מקורבים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, זעמו על דבריו של פרס, וציינו כי זה טעה באופן מהותי 3 פעמים בקריירה שלו: כשתמך בהסכמי אוסלו, כשתמך בהתנתקות, וכמובן - כאשר התנגד להפצצה הישראלית את הכור הגרעיני בעיראק, בשנת 1981.

גם ח"כ מירי רגב (ליכוד) פרסמה הבוקר סטטוס בעמוד הפייסבוק שלה, בו כתבה: "לקראת הראיון של הנשיא פרס לערוץ 2 הוצאתי הודעה בזו הרוח לכלי התקשורת: אמירותיו של הנשיא פרס הם חסרות אחריות. הדברים לא מפתיעים אותי. פרס שלא גיבה גם את ראש הממשלה דאז מנחם בגין לפני התקיפה של הכור בעיראק".

"פרס נשאר אותו פרס, שמאלן, תבוסתן וחתרן שאינו מגבה ראשי ממשלות", המשיכה רגב. "בעקבות התנהגות זו אני בודקת אפשרות להפסיק את כהונתו. אני מצפה מהנשיא פרס שלא יעסוק בסוגיות שהם באחריות ראש הממשלה. אין בעולם נשיא שמגבה נשיא מדינה אחרת ולא את המדינה אותה הוא מייצג".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה), מיהרה דווקא לגבות את פרס בעמוד הפייסבוק שלה, ולתקוף את נתניהו בנושא: "הי זאת שלי. ההשתלחות של נתניהו בנשיא המדינה שמעון פרס היא תוקפנית וגסה. הוא מסתתר מאחורי 'מקורבים' אבל זה לא מפחית מחומרת המתקפה. מוסד הנשיאות והנשיא פרס עצמו הם סמל שלטון שהציבור כולו, באופן נדיר, מעריך ומכבד. פרס אמר דברים מאופקים ומדודים בנושא איראן, שבטאו דאגה ואחריות עמוקים למעמדה ולבטחונה של המדינה. נתניהו, אל תשתלח בנשיא. תקשיב לו".