זמנו של ה-S&P500 לתקן?

ה-S&P500 הגיע קרוב לשיא הקודם ב-1,419, סביר שלטווח הקצר יהיה תיקון יורד מהרמות האלו. גם האפשרות לפיסגה כפולה היא רלבנטית

שבוע תנודתי עבר על תל אביב 25 ובסופו של דבר, סגר המדד מעל רמת ה-1,095, רמת התמיכה שצוינה כאן בפעם שעברה. הגדרת המגמה היא עדיין מגמת עליה. יש שמתייחסים אליה בחוסר סבלנות מסוימת ויש שחושבים שתל אביב 25 ירד.

זכרו שהמדד נמצא עכשיו בתנועה אופקית. יש להבדיל בין מה שרואים למה שחושבים. מה שרואים זה דשדוש מתמשך שאולי גורם לאותה התשה וחוסר סבלנות. החשיבה היא על הכיוון ממנו יצא תל אביב 25 אחרי תקופת התנודתיות. אני עדיין מעריך שהסיכויים הם לעליה. מהלך מעל 1,100 יהיה סימן חיובי לתחילת השבוע ומהלך מעל 1,110 יהיה סימן חיובי משמעותי. מהלך מתחת ל-1,090 יחייב בדיקה מחדש. טור זה מתפרסם אחת לשבוע וכך גם עדכוני המגמה הניתנים בו. מזה זמן רב הגדרת המגמה היא מגמת עליה כך שתזכורת פעם בשבוע זה בסדר. שינויי מגמה במהלך השבוע דורשים התייחסות עצמאית תוך בדיקת פרמטרים בזמן אמת. למשל, הירידה של תל אביב 25 מתחת ל-1,095 נתמכה מעל הממוצע הנע ל-21 יום והותירה את המדד בתוך האזור הניטראלי, עובדה שאפשרה לגלות כלפיה סבלנות של שלושה ימים.

זמן מנוחה

בשבוע הבא יהיה כנראה מעניין בוול סטריט. ה-S&P500 עלה בשבוע שעבר כפי שהערכנו כאן והגיע קרוב מאוד לשיא הקודם ב-1,419. תפנית כלפי מטה מהרמה הזו תגרום לכולם להסביר לכם מה זו פסגה כפולה, מה המשמעות הדובית שלה ומן הסתם זה ילווה בכותרות הרגילות על סוף העולם. מהלך מעל הרמה הזו אמור יהיה להימשך עד 1,500 בתור התחלה ויותר מכך בהמשך. כמובן שיש מי שמשפשפים עיניים אחרי קריאת המשפט האחרון אבל סביר שעינהם צורבות כי הם עושים זאת כבר שנים כשהמדדים עולים והכותרות הכלכליות לא תומכות בכך.

סביר שלטווח הקצר יהיה תיקון יורד מהרמות האלו. גם האפשרות לפיסגה כפולה היא רלבנטית. לפיכך פתחתו הגנות על 25% מתיק קניון המניות ואנחנו עם אצבע על הדופק. תיקון עד 1,365 יהיה קליל ומתבקש. מהלך עד 1,330 גם כן סביר כתיקון. בתור הנחת מוצא סביר שנראה תמיכה ב-1,365.

מהלך מעל 1,420 ותמיכה מעל הרמה הזו יחשבו כמובן סימן להמשך עליות שערים. אני מעריך שנראה מהלך כזה עוד השנה.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. MBA, MTA, NLP Master Practitioner. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.