FBI חוקר רפובליקנים ששחו בעירום בכנרת בביקור בישראל

דיווח באתר "פוליטיקו": חברי קונגרס ביקרו בישראל, נפגשו עם נתניהו ופרס, אכלו ארוחת ערב ב-1,000 דולר, שתו לשוכרה - וקפצו בעירום לכנרת

ה-FBI חוקר חשד להתנהגות בלתי הולמת של חברי קונגרס רפובליקנים בעת ביקורם בישראל באוגוסט 2011. לפי דיווח באתר "פוליטיקו", הרפובליקני קווין יודר ו-5 חברי קונגרס נוספים התרחצו בעירום בכנרת בעת ביקורם בישראל בעת ביקור רשמי בארץ.

יודר הודה כי הוא וחברי הקונגרס הנוספים השתכרו בלילה וקפצו עירומים לכנרת. יתרה מזאת - החשד הוא כי יודר התפשט לנגד עיניהן של אשתו ובתו של חבר קונגרס אחר במהלך הביקור.

באוגוסט 2011 ביקרו בישראל כ-30 חברי קונגרס צעירים על חשבון קרן שנקראת "American ISrael Educational Foundation", בעלות של כ-10,000 דולר לאדם. מדובר בקבוצה הקשורה לאייפ"ק, השדולה היהודית בארה"ב.

יודר עצמו הודה במעשה והביע התנצלות. "כבוד הוא לי לייצג את תושבי קנזס בקונגרס ואם גרמתי למבוכה, אני מתנצל", הוא אמר ל"פוליטיקו". כידוע, לכנרת יש חשיבות דתית עבור הנוצרים כיוון שלפי אמונתם ישו הלך על המים.

לפי הדיווח, חברי הקונגרס אכלו באותו ליל הוללות ארוחה יוקרתית ב-1,000 דולר ולאחר מכן חלקם המשיך לשתות משקאות חריפים, ואז אירע המעשה. אגב, במהלך הטיול נפגשו חברי הקונגרס גם עם רה"מ נתניהו והנשיא פרס.