דיווח: בשאר אסד מוכן להתפטר במסגרת משא-ומתן

סגן ראש ממשלת סוריה קדרי ג'מיל אמר כי ייתכן שבשאר אל אסד יתפטר מתפקידו במסגרת הסכם עתידי, כך על-פי סוכנות הידיעות הצרפתית

האם הסוף לכהונת הדמים של נשיא סוריה מתקרב? על פי דיווח מהיום (ג') בסוכנות הידיעות הצרפתית, סגן ראש ממשלת סוריה קדרי ג'מיל אמר כי ייתכן שבשאר אלאסד יתפטר מתפקידו במסגרת הסכם עתידי.

דבריו לכאורה של ג'מיל מגיעים לאחר שיחות שערך עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ובכירים נוספים בממשל הרוסי. ג'מיל דחה את הרעיון של התפטרות אסד כתנאי למו"מ עתידי, אשר הוצע על ידי ארה"ב, אמספר מדינות באירופה וגורמי האופוזיציה בסוריה. עם זאת הוא ציין כי התפטרות כזו עומדת על הפרק.

"בכל הנוגע להתפטרותו - ההתפטרות עצמה כתנאי לדיאלוג משמעה שלעולם לא נוכל להגיע לדיאלוג כזה", אמר ג'מיל. "בכל הבעיות ניתן לדון במו"מ. אפילו בסוגיה הזו".

ג'מילי גם דחה את הצהרותיו הלוחמניות של נשיא ארה"ב ברק אובמה מאתמול, ואמר כי מדובר אך ורק בפרופגנדה. אובמה הזהיר אמש את אסד כי אם יורה להזיז נשק כימי, או אם יכין אותו לשימוש, תפעיל ארה"ב כוח צבאי נגד משטרו. במסיבת עיתונאים בבית הלבן אמר אובמה, שכל ניסיון של משטר אסד לשנע נשק כימי ישנה את "חישובי" ארה"ב באזור, רמז ברור ומפורש לפעולה צבאית נגד מוקדי הכוח שעדיין נותרו בידי אסד.