עיני: "אם ערוץ 10 ייסגר, הממשלה תשלם הרבה יותר בדמי אבטלה"

יו"ר ההסתדרות: "לא אתן שערוץ 10 ייסגר. מה הוא מבקש? לדחות תשלום שהוא מעין מס ל-3 שנים, לשלם ריבית ולתת ערבות" ■ "אעשה הכול כדי שהערוץ יישאר"

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, תוקף היום (ד') את הממשלה בגין סירובה לדחות ב-3 שנים את החוב של ערוץ 10 - ומבטיח "לעשות הכול" כדי שהערוץ לא ייסגר.

"את המקרה של ערוץ 10 ניתן לפתור בקלות", אמר עיני בראיון לתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל. "זה מקום עבודה של מאות עובדים באופן ישיר ועוד אלפים באופן עקיף. מה מבקשים שם בסך-הכול? לדחות תשלום שהוא מעין מס ל-3 שנים, לשלם עליו ריבית ולתת ערבות. אני לא מצליח להבין את הממשלה. אם חלילה ייסגר הערוץ - דמי האבטלה שהממשלה תשלם יהיו גבוהים בהרבה מדחיית החוב הזה. ומה אז?".

עיני נשמע נחרץ בדעתו לא לתת לערוץ 10 להיסגר: "לא אתן שהערוץ הזה ייסגר. לא יכול להיות שבגלל דחיית חוב של 45 מיליון שקל שולחים מאות עובדים הביתה. זה לא מינהל תקין. עד 2 בספטמבר נצליח למצוא פתרון".

עיני סירב להגיב לחשיפת "גלובס" אתמול (ג'), לפיה ההסתדרות מתכננת לשלם בעצמה את חובות הערוץ באמצעות קרן "תנופה לצמיחה". "אני לא מגיב לגבי קרן כזו או אחרת", אמר עיני, אך הדגיש כי "לקחתי על עצמי להציל את ערוץ 10, ולא כל דבר צריך לומר בתקשורת. אעשה הכול כדי שהערוץ יישאר וימשיך ויתפתח".

עיני סיפר על שיחותיו עם שר האוצר יובל שטייניץ, אך הביע תמיהה על כך שבכירי האוצר מסרבים להיפגש עם הנהלת ערוץ 10 עד כה על מנת לפתור את הבעיה, שהיא, לדברי עיני, פשוטה.

"נפגשתי עם שר האוצר וביקשתי פגישה בינו לבין הנהלת הערוץ; לצערי, עד עכשיו לא מוצאים פתרונות. לפעמים יש בעיות מורכבות, אבל פה אני פשוט לא מצליח להבין - צריך לקבל החלטה לדחות את החוב וזהו. לא מבקשים למחוק חוב אלא לדחות ולשלם ריבית", אמר עיני.

ההסתדרות לעובדים: אל תתייצבו לשימועים"

בעקבות ההחלטת דירקטוריון ערוץ 10 מאתמול על הפיטורים המיידים של 150 עובדים, הודיע ועד עובדי הערוץ כי הוא מגנה את ההחלטה, וכי ביצע פנייה לעופר עיני לפעול בדחיפות לעצירת הפיטורים.

"בהמשך להודעת הדירקטוריון על פיטורי 150 עובדים באופן מיידי, אנו שבים ומזכירים לכל העובדים את הודעת הוועד מהיום - בגיבוי יו"ר ההסתדרות - ולפיה יסרבו העובדים לקבל את מכתבי הפיטורים או להתייצב לשימוע בפני ההנהלה", נכתב במייל ששלח הוועד לעובדים. "הוועד הבהיר כי מבחינתו מדובר בהודעה שאינה תקפה, ולפיכך העובדים מתבקשים להמשיך ולעבוד כרגיל".

עוד נכתב במייל: "לידיעתכם, הוועד כבר פנה הלילה ליו"ר ההסתדרות בבקשה שיפעל בדחיפות לעצירת האיומים המסוכנים בפיטורים המוניים שיחסלו את הערוץ. אנו מגנים את החלטת הדירקטוריון, סבורים כי היא אינה ניתנת לביצוע בד-בבד עם המשך שידורי הערוץ, וקוראים לחבריו להשהות לאלתר את ביצועה, עד להתבהרות מאמציו של מר עיני להצלת החברה".