זעם בפייסבוק על יוניליוור: "פראיירים, קדימה למלחמה"

לאחר שהצהירה כי תייקר מחירי מוצרים אחרי החגים, פוסט שפורסם על יוניליוור בפייסבוק גורר תגובות נזעמות ■ יוניליוור בתגובה: "אנו קשובים לציבור הצרכנים"

לאחר שהצהירה כי תייקר את מחירי חלק מהמוצרים שלה אחרי החגים, פוסט שפורסם על חברת יוניליוור בפייסבוק, המביע את התנגדות הגולשים לכוונת החברה להעלות מחירים - אשר פורסם בדף "שטראוס - עלית לנו ביוקר" - מתפשט ברשת. הפוסט זכה כבר ליותר מ-1,000 שיתופים ומאות לייקים.

כתבות אחרונות בנושא:

יוניליוור: נייקר מוצרים עד 6% אחרי החגים "מתוך התחשבות"

כשמחיר הסחורות ירד - יוניליוור לא הוזילה מוצרים

"יוניליוור (2.4 מיליארד אירו רווח נקי בחצי השנה הראשונה של שנת 2012) היא חברה בינלאומית שטוענת כי היא לא יכולה יותר לספוג את ההתייקרויות (זלזול פוגע באינטליגנציה שלנו), ובישראל היא לוקחת חלק בחזירות כמו כל היתר. הנוהל פשוט, נכנסים לשוק מסוים וקונים או רומסים את כל המתחרים, לאחר ההפיכה למונופול - מעלים מחירים", לשון הפוסט בפייסבוק.

תגובות הגולשים לפוסט זועמות. אחד הגולשים כתב: "אנשים, תפסיקו להיות פראיירים, לצרכנים יש כוח עצום, ורואים זאת במחאות ברחבי העולם. הגיע הזמן שגם הצרכנים בישראל יראו ממה הם עשויים ולמה הם מסוגלים! בלי להישבר! קדימה למלחמה...".

גולשת אחרת כתבה: "שלא נדבר על זה שיוניליוור עושה ניסוים בבעלי חיים. אז גועל כפול".

יוניליוור חוטפת מהגולשים / צילום: מתוך הפייסבוק
 יוניליוור חוטפת מהגולשים / צילום: מתוך הפייסבוק

פרסומים אחרים שנעשו בעקבות ההודעה על העלאת המחירים הקרובה מראים כי מחיריהם של מוצרי יונליוור עולה בקצב מאוד גבוה בשנים האחרונות, כשחלקם עלו בכ-40% במצטבר. עוד פורסם כי מחירי מוצרי יוניליוור בישראל גבוהים עד 283% יותר מאשר בבריטניה.

מעמותת "הגורם האנושי" נמסר בהמשך לפרסום כי "כפי שראינו כשנחשפו הפערים בגלידות קורנטו - חברות רבות, ביניהן יוניליוור, מוצאות לנכון למכור בישראל במחיר גבוה בהרבה מאשר במדינות עשירות בהרבה כמו בריטניה או גרמניה. הסיבה לכך היא היעדר תחרותיות וחקיקה רופפת, המאפשרת לחברות לתפוס לעצמן נתחי שוק מפלצתיים. במרקים, לדוגמה, יוניליוור שולטת בכ-80% מהשוק הישראלי".

עוד נאמר כי "הצרכן כבר לא פראייר, אנו מצפים מיוניליוור להתעשת ולבטל את העלאת המחירים שעלולה לגרור אחריה גל התייקרויות. עד שהדבר יקרה, פעולות נוספות צפויות בהמשך".

מיוניליוור נמסר בתגובה: "אנו קשובים לציבור הצרכנים ומודעים למצב בו נמצאים כולם, גם היצרנים. במשך תקופה ארוכה מאד ספגה חברת יוניליוור את התייקרות חומרי הגלם, חומרי האריזה ועלויות הייצור, ונמנעה מהעלאת מחירים. החברה הגיעה לשלב בו אינה יכולה עוד להמשיך ולספוג התייקרויות אלה.

"חשוב לנו להדגיש כי ביחס לגובה התייקרות עלויות הייצור, עליית המחירים המתוכננת הינה בשיעור נמוך. גם לאחר עליית המחירים תמשיך יוניליוור לספוג את עיקר ההתייקרות בעלויות הייצור".