לאומי: להחזיק מניות בענפי ההיי-טק והאנרגיה מעבר למדד

כלכלני לאומי בסקירה השבועית: העמקת ההאטה הכלכלית באירופה עלולה להעיב על החברות המקומיות ובעיקר על אלו מוטות הייצוא

עם סיום עונת הדוחות עולה תמונה מעורבת, בעוד מרבית חברות מדד המעו"ף רשמו גידול בהכנסות, הדבר לווה בירידה ברווח המצרפי. במבט קדימה, העמקת ההאטה הכלכלית באירופה עלולה להעיב על החברות המקומיות ובעיקר על אלו מוטות הייצוא. כך מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על השווקים.

בלאומי חוזרים על ההמלצה לאחזקה בענפי הטכנולוגיה והאנרגיה במשקל גבוה ממשקלם במדד בשל חשיפתם הנמוכה יותר להאטה ולסביבה הכלכלית. בנוסף, מותירים את ההמלצה לחשיפה נמוכה לסקטור ההחזקה בשל רגישותו הגבוהה להאטה.

שינוי הצפוי להתרחש בסוף השבוע הקרוב (בתום החודש) הוא עדכון מדד Msci World, במסגרתו צפויה אלביט מערכות להיגרע ממדד זה ומלאנוקס , אשר שילשה את שוויה מתחילת השנה, צפויה להתווסף אליו. השינויים האמורים עשויים להביא לעודף היצע במניית אלביט ומנגד לעודף ביקוש במנית מלאנוקס בשל התאמת קרנות עוקבות, קרנות ETF ותעודות סל בארץ ובעולם את אחזקותיהם. בלאומי מציינים כי בשל העובדה כי העדכון יחול במדד ביום שישי ייתכן כי המניות האמורות יסחרו ביום א' על רקע פערי ארביטראז'.

בנוגע לשוק האג"ח מציינים בלאומי כי רמת התשואות הנמוכה באפיק הממשלתי מעלה את הסיכון להפסדי הון בטווח הבינוני, בפרט בחלקו הארוך של העקום. כמו כן, מן השוק עדיין עולות צפיות להמשך תוואי ריבית יורד בחודשים הקרובים. על כן, "אנו נותרים בהמלצתינו להעדיף את המח"מ הבינוני כמח"מ הכולל של האפיק הממשלתי".

"לנוכח התנודתיות ברמת האינפלציה ואי הוודאות הגבוהה בה, אנו ממליצים להחזיק בתמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לזה השקלי. זאת, חרף העדיפות הקיימת לכאורה להחזקת האפיק השקלי, בעיקר בחלקו הקצר של העקום".

בשוק האג"ח הקונצרני סבורים כלכלני לאומי כי יש להתמקד באגרות במח"מ של כ-3 שנים אשר הונפקו ע"י חברות בעלות תזרים יציב.

לגבי המסחר במט"ח מעריכים בלאומי כי ביצועי השקל מול המטבעות הזרים תלוי בטווח הקצר בעיקר במידת האקטיביות שתינקט על ידי הבנק המרכזי האמריקני וזה האירופאי. "במבט קדימה צפוי השקל להיות מושפע מהמדיניות המוניטארית של בנק ישראל ומהחלטות הממשלה הנוגעות לאופן ההתמודדות עם הגירעון, לתקציב המדינה לשנת 2013, כמו גם בהתפתחויות במישור הגיאו-פוליטי".