דיבורים והימורים

אם קרה לכם שנגררתם לכותרות וסבלתם מכך, אולי כדאי להפסיק לעשות זאת ■ שימו לב למניות הפיננסים שעדיין ממשיכות להיות מעניינות ולמניות הבניה

תל אביב 25 עלה קצת בשבוע שחלף, על פי תחזית המגמה ארוכת הטווח שלנו, ונבלם ב-1,125, רמת ההתנגדות שצוינה כאן. הבלימה ב-1,125 מאמתת את תקפותה של רמה זו כרמת התנגדות. הגדרת המגמה ממשיכה להיות מגמת עליה על פי מספר רב של אינדיקטורים טכניים כך שיש לקחת בחשבון פריצה כלפי מעלה של ההתנגדות ב-1,125. התמיכה המשמעותית היא באזור 1,105-1,107 ויהיה מעניין לראות האם תתגבש תמיכה כבר ב-1,120, תמיכה שתהיה כמובן שורית יותר.

איפה הדרמות?

אתם בטח שואלים את עצמכם לאיפה נעלמו הדרמות בוול סטריט שנמרחו בכל כותרות העיתונים לקראת דבריו של ברננקי בסוף השבוע. היו שהכינו לזינוק גדול. היו שהכינו להתרסקות גדולה. ואופס...אין דרמה.

הזדמנות להזכיר לעצמנו שני דברים:

  1. העבר והעתיד לא קיימים. בקושי ההווה קיים. לכן, כאשר מציירים לכם תמונה עתידית של משהו זו רק תמונה, גם אם היא מועצמת ומנוסחת באופן מוקפד.
  2. אם בזבזתם את זמנכם ותשומת לבכם לחשיבה, ציפייה, הערכות ואולי אף למסחר חפוז כהכנה לתגובת השוק לדברי ברננקי, ואם קרה לכם כבר בעבר שנגררתם לכותרות וסבלתם מכך, תחשבו שאולי כדאי להפסיק לעשות זאת ולא להמשיך לעשות זאת בפעם הבאה. אם אתם לא מצליחים להפסיק, שאלו את עצמכם למה.

נכון, גם ניתוח טכני צופה פני עתיד שכן כל העניין של השקעות הוא לקנות היום מה שצפוי להיות יותר יקר בעתיד. אלא שניתוח טכני מתבסס על מה שקורה בהווה ביחס לדבר האמיתי: ביקוש והיצע והתוצאה שלהם על הגרף. הניתוח הטכני חוסך בזבוז זמן ומאפשר להודות בטעות כשצריך ולהנות מרכיבה על המגמה כשהיא מתאפשרת.

זמן להימורים?

כמו תל אביב 25, גם ל-S&P500 יש התנגדות משמעותית, ב-1,423. ויש לו תמיכה ב-1,400. בשבוע המהומה על לא דבר הוא הצליח להישאר בתוך התחום הזה. חשבנו שהוא יצא ממנו כי הוא צר מדי וזה לא קרה. הרבה זמן הוא לא ישאר שם כך שמהלך משמעותי צפוי בקרוב. הגדרת המגמה נשארת מגמת עליה ואם תתממש, כלומר רמת ה-1,423 תיפרץ כלפי מעלה, ניתן יהיה לצפות לעליה משמעותית. שימו לב למניות הפיננסים שעדיין ממשיכות להיות מעניינות וגם למניות הבניה. תומר גבאי מאופנהיימר מסב את תשומת ליבנו למניות הקזינו. MGM ו-LVS אכן נראות מעניינות. אם נלך על הימור נועז, MGM יותר מרגשת.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. MBA, MTA, NLP Master Practitioner. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.