נושי אמפל מאיימים: נתבע את יוסי מימן ואת דירקטוריון החברה

במכתב בשם בעלי האג"ח באמפל תובעים הנושים את את דירקטוריון אמפל, את מנהליה ואת מימן עקב הגשת הבקשה להגנה מפני נושים (צ'אפטר 11) בניו-יורק

במכתב בשם כל נציגויות בעלי האג"ח באמפל , מודיעים היום (ב') מחזיקי האג"ח לחברה כי יתבעו באופן אישי את דירקטוריון אמפל, את מנהליה וכן את בעל השליטה יוסי מימן באופן אישי. זאת, בעקבות החלטת החברה לצאת בהליך של "צ'אפטר 11", אשר מונעת להגיש נגדה תביעות להתחייבויותיה.

אמפל, נזכיר, הגישה בשבוע שעבר בקשה להגנה מפני נושים (Chapter 11). אמפל היא חברה הרשומה בארה"ב, ובהתאם לכך הוגשה הבקשה לבית המשפט בניו-יורק. לאמפל יש 3 סדרות אג"ח בהיקף של 920 מיליון שקל.

"נקיטת הצעד על-ידי הדירקטוריון של החברה נוגד את ההתחייבות התשקיפית של החברה, כפי שבוטאה בשטרי הנאמנות שנחתמו בין החברה לבין הנאמנים לסדרות האג"ח המיוצגות על-ידינו, שלפיהן הסמכות הייחודית החלה על כל עניין או סכסוך הנוגע לשטרי הנאמנות נתונה לבית המשפט בתל-אביב-יפו כסמכות ייחודית ובלעדית", כתבו עורכי הדין אריה דנציגר ועופר שפירא בשם נציגויות בעלי האג"ח.

לדבריהם, "הפנייה החד-צדדית לבית המשפט בניו-יורק ייצרה ותיצור למחזיקי האג"ח נזקים גדולים, הנובעים מפערי העלויות של צריכת השירותים השונים הדרושים להם לשם שמירה על זכויותיהם, שכן אין זה סוד שעלות השירותים הללו בארה"ב גדולה לאין שיעור על עלותם במשק הישראלי".

"הפנייה לבית המשפט בניו-יורק... היא פעולה של הפרת שטרי הנאמנות. אלה חייבו את החברה ואת הדירקטוריון להימנע מלפנות לבית המשפט האמריקני בסכסוך הנוגע לשטר הנאמנות".