ארדואן: אם ישראל תתקוף באיראן זה יוביל לאפוקליפסה

בראיון שהעניק ראש ממשלת טורקיה לרשת CNN התייחס ארדואן לאפשרות של תקיפה ישראלית באיראן ■ בנוסף, הוא התייחס גם למצב בסוריה ולאפשרות השימוש בנשק להשמדה המונית

בראיון שהעניק ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן לעיתונאית כריסטיאן אמנפור מרשת CNN, התייחס ארדואן לתוכנית הגרעין האיראנית ולסיכוי של פעולה צבאית ישראלית נגד מתקני הגרעין האיראנים. ארדואן הביע ספק מהאפשרות שישראל תתקוף את איראן ואמר שמהלך שכזה עלול להוביל לאפוקליפסה באזור.

"אני לא מאמין שישראל תתקוף באיראן בדרך שתיארת אותה בשאלה שלך, הסיכוי למתקפה כזאת הוא כמעט אפסי, כי אחרת זה יוביל לאפוקליפסה בכל האזור", אמר ארדואן במהלך הראיון. "אני בטוח שאני לא רוצה לראות דבר כזה קורה באזור הזה, כי בתקופה הזאת האזור שלנו צריך שלום, יציבות וצמיחה".

דבריו של ארדואן על היחסים בין איראן לישראל נאמרו בשלהי ראיון שעסק בעיקר במצב בסוריה. ארדואן האשים את ארצות הברית בכך שהיא לא לוקחת יוזמה ולא נוקטת בצעדים מספיק נוקשים נגד הנשיא הסורי בשאר אסד והמשטר שלו, אך הוא טען שייתכן והסיבה לכך הינה הבחירות המתקרבות בארצות הברית.

"כרגע יש מספר דברים שמצפים מארצות הברית לעשות אותם, אך עד עכשיו היא לא עשתה אותם", אמר ראש הממשלה הטורקי בראיון. "אולי זה בגלל הבחירות, אולי זה בגלל המצב הנוכחי של ארצות הברית ערב הבחירות. אף אחד לא אמר לנו מה הסיבות שלהם לחוסר הפעולה, והם לא חייבים לחשוף בפנינו את הסיבות. אבל אנחנו מרוצים מההצהרה של ארצות הברית שהיא מתנגדת למשטר הנוכחי בסוריה".

בראיון, התייחס ארדואן לאיום הכי גדול על מדינתו וטען שהאיום הגדול ביותר הינו השימוש בנשק לא קונבינציונלי מצד המשטר הסורי. "האיום הכי גדול, לא רק על טורקיה והאזור, אלא על העולם כולו הינו השימוש בנשק להשמדה המונית. אם אפילו תועלה האפשרות של שימוש בנשק שכזה, אז הגישה של כל העולם כלפי סוריה תשתנה".