בהסתדרות לא מתרגשים מנתניהו: "כל יום כותרת אחרת"

בהסתדרות מסרבים להתרגש מהדיווחים השונים שלפיהם בנימין נתניהו דורש להגביר את הגמישות הניהולית במגזר הציבורי - גמישות שאמורה להקל את היכולת לפטר עובדים

בהסתדרות מסרבים להתרגש היום (ב') מהדיווחים השונים שלפיהם רוה"מ, בנימין נתניהו דורש להגביר את הגמישות הניהולית במגזר הציבורי - גמישות שאמורה להקל את היכולת לפטר עובדים. "כל יום אנחנו מגלים כותרת אחרת אומר ל"גלובס" גורם בארגון. "פעם על דמי הבראה, פעם על מיסוי קרנות השתלמות ועכשיו על גמישות ניהולית. בכלל לא בטוח שנתניהו הוא שמאיץ לזה אלא משרד האוצר שמנסה לכוון אותו, שלא לומר לסנדל אותו".

בהסתדרות שבים ומזכירים את דבריו של יו"ר הארגון, עופר עיני, מהימים האחרונים שלפיהם לא ייתן יד לפגיעה בעובדים - "גם לא לקיצוץ של אגורה אחת", כדבריו. "עד שלא תהיה אמירה מפורשת מצד נתניהו או סעיף בטיוטת חוק ההסדרים אין טעם שנתייחס לזה ברצינות. כמו שזה נראה, בכלל לא בטוח שיהיה תקציב", כך אמר אותו גורם בארגון.

המהומה התורנית סביב תנאי ההעסקה במגזר הציבורי התחוללה אתמול במהלך ישיבת הממשלה כשרוה"מ נתניהו ביקש ממנכ"ל משרדו, הראל לוקר, לבחון דרכים להגברת הגמישות הניהולית. זאת כדי לייעל לכאורה את השירות הציבורי לרבות האפשרות לנייד ולפטר עובדים מבלי שהדבר עובר בזכות וטו של הוועדים. ועדה בתחום הגמישות הניהולית כבר פועלת במסגרת נציבות שירות המדינה וייתכן כי לוקר יידרש כעת להביא להאצת עבודתה. נזכיר, כי במהלך המו"מ על תנאי העסקתם של עובדי הקבלן הציע יו"ר ההסתדרות לדבר גם על סוגיית הגמישות הניהולית כחלק מרפורמה רחבה, אולי דווקא במשרד האוצר התנגדו.

במערכת הפוליטית תקפו הבוקר את יוזמת החקיקה של ראש הממשלה שתאפשר מסלול פיטורים מהיר במגזר הציבורי. אמש בישיבת הממשלה האיץ נתניהו במנכ"ל משרדו הראל לוקר להשלים את המלצות הוועדה שבראשה הוא עומד לייעול ושיפור הגמישות הניהולית במשרדי הממשלה, שהוקמה בעקבות מסקנות ועדת טרכטנברג. יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון אמרה הבוקר כי נתניהו משתמש בעריצות הרוב כדי לאפשר פיטורים במגזר הציבורי.