הטיפ היומי: סיפור הצמיחה הטוב ביותר בפארמה באירופה

נובו נורדיסק עוסקת בגילוי, פיתוח, ייצור ושיווק מגוון של מערכות ומוצרים לטיפול בבעיות רפואיות ■ המלצת "קנייה" ממחלקת המחקר של מריל לינץ', במחיר יעד של 182.6 דולר - גבוה בכ-15% ממחיר השוק

חברת נובו נורדיסק (Novo Nordisk, סימול: NVO) עוסקת בגילוי, פיתוח, ייצור ושיווק מגוון של מערכות ומוצרים לטיפול בבעיות רפואיות. קו המוצרים שלה כולל ערכות לטיפול בסוכרת, כולל מוצרי אינסולין ודמויי אינסולין, מוצרים נלווים ותרופות נגד סוכרת, וכן טיפול ובקרה בהמוסטזיס (עצירת דימום), טיפול באמצעות הורמוני גדילה ותחליפים הורמונליים. נובו נורדיסק משווקת את מוצריה לבתי חולים, בתי מרקחת ומרפאות בארה"ב, אירופה ואסיה. החברה הוקמה ב-1925 ומשרדיה הראשיים בדנמרק.

אנו סבורים כי נובו נורדיסק הייתה ונשארה חברת הפארמה בעלת סיפור הצמיחה הטוב ביותר בין חברות הסקטור באירופה. לטעמנו, החשיפה של החברה לשווקים המתעוררים (בהתחשב בהיקף מחלת הסוכרת באזור זה), גורמת למניה להיסחר בפרמיה משמעותית בהשוואה למתחרותיה בסקטור.

נציין כי בטווח הקצר המניה עלולה לסבול מתנודתיות, על רקע ההמתנה להחלטת ה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקנית) בעניין תרופת הדגלודק (Degludec, אינסולין המתחרה בשני מוצרים אחרים של החברה, לנטוס ולבמיר) אשר צפויה להתקבל ב-8 בנובמבר. עם זאת, אנו ממשיכים לראות את המניה באור חיובי בטווח הארוך, ומאמינים כי העת הנוכחית מהווה הזדמנות.

לדעתנו, המשקיעים התעלמו מהעובדה שתרופת הלבמיר היא מותג חזק בשווקים המתעוררים (בהשוואה לשוק האמריקני), ואנו מוצאים כי הדבר גם מחזק את הפרספקטיבה הרגולטורית בכל הקשור לתרופת הדגלודק.

בהתבסס על שיעור הצמיחה השנתי המורכב (CAGR), אנו צופים כי הרווח הנקי למניה יצמח ב-16% - כמעט פי 3 מהשיעור הממוצע בסקטור. כמו כן, אנו מעריכים כי המניה נסחרת במכפיל הקרוב לרף העליון ההיסטורי שלה (17-23). לדעתנו מכפיל זה הולם, בהתחשב בצפי לצמיחת החברה והפוטנציאל לגידול ברווח הנקי למניה בעתיד.

אנו ממשיכים להמליץ על מניית נובו נורדיסק "קנייה" במחיר יעד של 182.6 דולר - גבוה בכ-15% ממחיר המניה הנוכחי.

מחלקת המחקר, מריל לינץ'