ההמלצות החמות: 5 מניות שצפויות לחלק דיבידנד "שמן"

באתר הכלכלי הפופולרי The Street ערכו רשימה של 5 מניות המחלקות דיבידנד גבוה וצפויות להגדילו בטווח הקרוב

אומנם בשבועות האחרונים המדדים המרכזיים בוול סטריט נכנסו לראלי שקירב אותם לשיאים חדשים, אולם באתר הכלכלי הפופלרי The Street מאמינים כי מניות הדיבידנד עדיין זולות ולכן מספקים המלצות ל -5 חברות הצפויות לחלק דיבידנד "שמן" בקרוב.

מומחים רבים מציינים כי תשואת הדיבידנד של המניות במדד ה-S&P 500 נמצאת בשיא שלא נראה מאז אמצע שנות ה-90' ולדעתם החברות הגדולות צפויות להגדיל את הדיבנדים השנתיים שהן מחלקות ב-2013.

אז מהי "רשימת הזהב"?

1. ג'נרל אלקטריק - לחברת הענק הגלובלית הייתה שנה מוצלחת במיוחד ב-2012. עד כה, מניית החברה השלימה זינוק של כ-26% והיא אחת המניות עם התשואה הגבוהה ביותר ב-S&P 500. מעבר לכך, תשואת דיבידנד בשיעור של 3% מוסיפה ערך רב למשקיעים. הדיבידנד אותו מחלקת החברה עומד על 17 סנט למניה, ובאתר מציינים כי במקרה שהחברה תמשיך לצמוח בקצב חיובי היא אף תעלה גם הדיבידנד.

2. CVS Caremark - (סימול: CVS) מיליארד, זהו מספר המרשמים שענקית הפארמה, השולטת על רשת בתי מרקחת, רושמת בכל שנה. באתר מציינים כי ההכנסות של החברה גודלות בקצב מהיר וכי היא צפויה להגדיל את הדיודנד הרבעוני שהיא מחלקת - 16.25 סנט למניה.מעבר לכך, ראוי לציין כי מניית החברה נכללת גם באופן קבוע ברשימת ההשקעות של הגורו וורן באפט.

3. Valspar - (סימול: VAL) אומנם מניית החברה הכפילה את שוויה ב-12 החודשים האחרונים וקיים סיכוי שהיא תתקן מטה בקרוב, אך אחרים סוברים כי בעקבות הצמיחה המתמשכת בהכנסות היא תמשיך את הראלי. לפי הצפי, החברה תגדיל את ה-20 סנט למניה - הדיבידנד הרבעוני אותו היא מחלקת למשקיעים. זאת, בהתחשב בעובדה שהיא מחזיקה בשיא של 34 שנים רצופות בהן היא הגדילה את הדיבידנד.

4. Donaldson - גם יצרנית מערכות הסינון המכניות הגדילה את ההכנסות שלה בשיעור ניכר ברבעונים האחרונים והיכתה את המדד, כך שהיא "בשלה" כעת להגדיל גם את הדיבידנד אותו היא מחלקת. זאת, בייחוד לאור העובדה שהדיבידנד הרבעוני אותו הי מחלקת אינו גבוה במיוחד ועומד על 9 סנט למניה.

5. Eaton Vance - (סימול: EV) מניית חברת האחזקות מנהלת נכסים בהיקף של יותר מ-190 מיליארד דולר, אולם היא סבלה ממימושים בתקופה האחרונה. עם זאת, מומחים צופים "עתיד ורוד" לחברה ומציינים כי יש מקום להעלות את הדיבידנד אותו היא מחלקת - 19 סנט למניה. (תשואת דיבידנד של 2.6%).