UBS: "מניות התקשורת יזנקו עד 35% - רבעון 3 יהיה פחות קשה"

בירון מציין כי המחירים השוק הסלולר התייצבו וכי חלה האטה בקצב גיוס המנויים של המפעילות החדשות וצופה כי תמונת הרבעון השלישי עשויה להיות פחות קשה מכפי שנצפה עד לאחרונה ■ המניה המועדפת עליו: בזק

אומנם בתחילת השנה מניות הסלולר והתקשורת השילו מערכן עשרות אחוזים לאור פתיחת השוק לתחרות והערמת תנאי רגולציה חדשים, אך בשבועות האחרונים מחירי המניות שלהן החלו להתאושש ולהתייצב. עקב כך, רוני בירון, אנליסט בבית ההשקעות UBS, חוזר על ההמלצות שסיפק בעבר על מניות התקשורת ומעלה את מחירי היעד שלהן, כאשר המניה המועדפת עליו היא בזק.

כאמור, בשלהי חודש יולי בירון פירסם סקירה מקיפה על מניות התקשורת וטען כי מרביתן נסחרות בדיסקאונט של כ-20% ולכן העלה את מחיר היעד שלהן. כעת, בירון חוזר על המלצות אלה וטוען כי המחירים התייצבו.

"לאחר שבחודשיים וחצי האחרונים לא היו הפחתות מחירים, אנו מרגישים כי סביבת המחירים התייצבה והפוקוס עבר שוב לנתונים הפונדמנטלים. לכן, אנו מסירים את ההנחה הקודמת לפיה קיים דיסקאונט ומעלים את מחירי היעד". האנליסט הבכיר מציין כי ההתייצבות הזו במחירים מעניקה גם שקיפות טובה יותר עבור המשקיעים שסבלו מחוסר ודאות בסגמנט הסלולר בחודשים האחורנים.

בירון מציין עוד את ההאטה בקצב גיוס המנויים של המפעילות החדשות וצופה כי תמונת הרבעון השלישי עשויה להיות פחות קשה מכפי שנצפה עד לאחרונה. לגבי השוק הסיטונאי, להערכת בירון שלושת השחקניות צפויות להרוויח, אם כתוצאה ממקורות רווח חדשים במקרה של סלקום ופרטנר (שירותי ה-IPTV) ואם כתוצאה מביטול ההפרדה המבנית במקרה של בזק. המניה המועדפת של UBS מבין השלוש הינה בזק לאור החוזק הפיננסי העדיף שלה ותשואת הדיבידנד הגבוהה.

אז מהן המלצותיו? בירון מעלה את מחיר היעד לבזק ל-6.3 שקלים, לעומת המלצה קודמת של 5.8 שקלים למניה, וכן מותיר את המלצת הקנייה שהעניק לה. קרי, מדובר בפרמיה של יותר מ-35% נכון למחיר הסגירה של המניה אמש.

לגבי סלקום בירון מותיר את המלצת הקנייה שהעניק לה אך מעלה את מחיר העיד ל-11דולר, פרמיה של כ-30% ביחס למחיר הסגירה של מניית החברה ב-1 לאוקטובר. זאת, לעומת מחיר יעד קודם של 8.5 דולרים. בירון מעניק המלצה חיובית גם לפרטנר ומעלה את מחיר היעד שלה ל-26 שקלים, פרמיה של כ-27% לעומת מחיר סגירת המניה אמש.